Träning 2024

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
anna
Kontakt:

Re: Träning 2024

Inlägg av anna »

Hej! :)

Förra veckans pass:

Mån: Veckans Team med HÖG puls denna gång!
Tis: Cirkelpass stod det, men det var ett individuellt pass med ett NYTT 100/90/80 med 5 burpees mellan varje! :) Och något hände som aldrig hänt! :jumpgreen: Jag kom FÖRST?! Före den vältränade ledaren, före "galna tjejerna" som aldrig går att slå?! :dance: Så jag fick börja om från början! :lol:
Jag är alltid bland de sista, så jag var lite stolt faktiskt :) Jag skrev upp passet, tyckte det var jättebra. På det behöver jag dock ta mig till gymmet pga olika redskap jag inte har hemma.
Ons: Yayog Core
Tors: Poweryoga med vikter
Fre: PowerPilates

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hejsan!

Kul att du slog alla :dance: :clapping: Klart du ska vara stolt 8-) :humbup:
Hur lång tid ungefär tar ett sådant pass? Det känns så många övningar och set, som om det skulle ta en halv dag ;)

Min vecka:
Tors: PW 1,5 timme på morgonen, sen styrka ök på kvällen.
Fre: PW 45 min
Lör: Jogging 4,2 km
Sön: PW 1 timme

Många PW, och jag skulle ju kunna säga att det bara blev så :D Men vi har en stegtävling på jobbet (igen), och vårt kontor ligger efter så vi har knatat på lite extra ett par dagar. Nu leder vi igen :lol:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bra jobbat! :humbup: Och dubbelpass på torsdagen!
Då förstår jag att du knatar på med en massa steg! :) Men det är ju bra träning med, samtidigt som det är kul att vinna...! ;)
Jo, stolt, men "galningarna" och ledaren körde med tyngre vikter..;)

Mitt vanliga 100/90/80...etc som jag kör hemma tar ungefär 30 minuter. Oavsett om jag kör med eller utan burpees mellan är det ett pass som känns "rejält" och som man blir trött av.
Det nya tog någonstans runt 40 minuter tror jag, och innehöll följande (100 och 90-delen är precis samma som det andra)
100 knäböj
90 situps
80 kettlebell-swingar
70 "press med snabba ryck" med hantlar från axlar och uppåt
60 slamballkast (håller den över huvudet och drämmer ner den i golvet, och följer med, med kroppen ner i huksittande
50 boxjumps
40 armhävningar
30 V-burpees
20 Renegade row (ner i armhävning med händerna på hantlar, upp igen och lyft/ro en i taget)
10 Devilspress som är en burpee med hantlar som svingas upp när man hoppar upp.
Och så 5 burpees mellan varje set.
Ska åka till gymmet och göra det och ta tid inom snar framtid.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Oj, det låter väldigt snabbt för så många övningar :shock: Jag måste nog testa någon gång, och se. Det är väl jag som är långsam av mig :lol:

Blev tre pass igen:

Ons: Styrka hk
Fre: Jogging 4.2 km
Sön: Styrka hk

På söndag åker vi till Spanien, och blir borta en vecka :dance: Det finns ett gym i huset som vi har hyrt, tillsammans med svärföräldrarna och min mans syster med barn. Så kanske det blir något pass där. Det blir mycket promenerande också, men kanske inte i träningstempo ;) Tänker inte lägga alltför stort fokus på träningen den veckan.
Vi kommer att bo i en by ca 40 min med tåg norr om Barcelona, så det bli väl någon tur in till staden också. Allt beror på vädret.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bra jobbat!

Det är många övningar, som ständigt blir "avbrutna" av Burpees :D
Ja, testa! :) Har du de redskap som behövs? Slamball, box - ja, vikter vet jag att du har ;) Annars kan du ju ta med passet till gymmet bara, om du går dit. Mitt gamla 100/90-pass kräver inga redskap alls. Kan repetera det om du vill. (bra på resa med).
Jag testade nya 100/90-passet idag faktiskt, och det tog lite drygt 40 min. Det beror på hur mycket man måste pausa förstås. Jag är ju dåligt stark med uppåt-rörelser t.ex, som hantelrycken, så där behövde jag pausa en del.

Så underbart med Spanien! :) :heart: Och kul med gym i huset! :humbup: Även om det inte är prio denna veckan är det kul att det finns OM andan faller på ;)
Vår äldsta dotter (som har dansskolan) pluggar till spanska/svenskalärare. Hon ska åka till Girona i Spanien och jobba som Au Pair i 2 månader. Kanske det blir att vi åker och hälsar på, på semestern :think:

Förra veckans pass, 5 st:

Mån: Veckans Team
Tis Jag joggade 5 km! Premiär i år. Det gick VÄLDIGT långsamt, men jag stannade inte i alla fall.
Ons: Total Body Workout hemma
Tors: Poweryoga
Sön: Simply Strength

Ha nu en UNDERBAR resa! :violin: :clapping: :heart:

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag kör på med rapport på förra veckan också när jag ändå är igång! :)

5 pass:
Mån: Veckans team. Eftersom det var midsommarvecka blev det ett "lekpass" :) ! Vi slog tärning och det nummer vi hamnade på ledde till olika saker på tavlan hon skrev. (t.ex 50 burpees med rig touch (delade), 30 synkade fällkniv etc. Mellan varje övning fick vi karta ärtpåsar i hink. Vi var inte så bra på det, jag och "min" Therese, så det blev ingen vinst... :lol: Men det var kul! :clapping:
Tis: Poweryoga
Ons: NYA 100/90...på gymmet.
Tors: Deep Yoga. På jobbet packade jag sedan upp GALNA mängder saker som kommit inför midsommarhelgen. Massa tunga lyft! :)
Sön: Simply Strenght

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Rapport från två mindre bra veckor:

V25
Mån: Löpning 6.1 km
Ons: Styrka ök
Fre: Styrka hk

V26 (Spanien)
Mån: PW 40 min. Gränsfall till träningstakt då jag gick med svärföräldrarna :lol:

Sen blev det en himla massa steg ändå de flesta av dagarns, så mycket rörelse ändå under veckan. Har haft det fantastiskt i Spanien :D Liiite för mycket mat och dryck kanske, men det var det värt ;) Känner en lätt abstinens efter Sangria :lol:

Du har kört på bra ser jag :clapping: Ärtpåse i hink, sådant är inte min starka sida heller :shock: Och dessutom om armarna är lite darriga efter träning....

Ja, passa på att hälsa på dottern i Spanien tycker jag :humbup:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Så underbart det lät! Sangria är otroligt gott ju! :humbup: Det går att göra hemma med ;) Tror t.o.m jag sett färdigblandad på Systemet? :think:

Jag har slarvat med rapportering ser jag!
Här kommer 2 veckor:

Mån: Pilates
Tis: Joggade 5 km
Ons: Body Attack
Lör: 100/90/80.

Denna vecka:
Mån: Veckans Team från helvetet!! :shock:
Tis: PowerYoga
Ons: CoreYoga
Tors: PowerPilates
Sön: Var hos dottern i Gbg - hon som ska till Spanien. Hon har hyrt ut sin lägenhet ett par svängar via AirBnb under tiden hon är i Spanien. Hon ville ha hjälp att storstäda under badkar m.m... Hon tvingade med mig på Sh´bam som ju är ett danspass!!! :o :shock: :lol: Jag var helt genomsvettig efteråt, och gjorde massa fel :lol: På kvällen när jag kom hem var det Veckans individuella, så det gick jag på också. Så idag blev det 2 rejäla dubbelpass :clapping:

Är SÅ besviken på gymmet för tillfället. :twisted: Helt plötsligt ska de ha sommaruppehåll för Veckans Team på måndagar?? Det finns kvar på fredagar, men det är ytterst sällan jag kan gå då. Och MASSA pass är borta nu i 6 veckor??!! Kvar finns 1, max 2 pass/dag - och mestadels tråkiga :( :banghead:
Och jag har nästan BARA arbetspass till kl. 18, och då hinner jag inte dit. Så det får bli egen träning mestadels, men jag vill ju gå på PASS :(
Har löst bestämt med några olika som kanske vill köra något ihop.

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Köpte sån där färdigblandad Sangria på systemet i veckan, vi köpte samma märke i Spanien också och hade i huset. Men det var inte lika gott hemma :lol: Tror det hade mycket med sällskapet, vädret och att det var semester att göra ;) Blandade ut den med lite cava, så blev det bättre :D

Fick till fyra pass i veckan:

Tis: Styrka hk
Tors: Styrka ök
Fre: Jogging 6.6 km
Sön: Styrka ök. Hade tänkt jogga, men det blåste så fruktansvärt här, med trädd som föll alldeles vid vårt hur bl.a. :o så jag vågade mig inte ut helt enkelt.

Oj, bra jobbat med två intensiva pass på en dag :humbup: Det där Sh'bam låter ju kul tycker jag :D Längtar till min dans i höst :)

Tråkigt att gymmet drar ned så mycket under sommaren :( Det finns inget annat gym du kan typ köpa ett sommarkort på eller liknande, mest i ren protest? Och få tillgång till lite andra pass?

Jobbar mån-tis den här veckan, sen har jag 3 veckors semester igen. Vi ska nog mest bara vara hemma, då vi var i Spanien ju. Ska inrikta mig på att få med döttrarna i träningen, ett försök att få dem att släppa mobilerna en stund :lol: Skulle kunna göra ett långt inlägg om bara det...
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:)
Samma märke t.o.m... :think:
Ja, då är det ju absolut stämningen och semesterfeelingen som "gör det"! :clap:
Minns när vi var i Israel och jobbade på Kibbutz i ungdomen.
Ölen Maccabee var gudomligt god! Köpte med några burkar hem till något bra tillfälle. De hamnade långt inne i skafferiet, och när tillfället dök upp hade de jäst och blivit för gamla!!! :banghead:

Bra jobbat, :clapping: och fattar att du inte gav dig ut i blåsten! :shock:

TAAAACK!!!!! :heart: :heart: :heart: :clapping: :clapping: :clapping: :heartsthree: Har inte TÄNKT på det i år!!!
Gymmix har ju gratispass utomhus hela sommaren! Söndagar 18-19 t.ex, - ute i skogen! :) Och mån + ons 18-19, vilket kan funka när jag går på semester i alla fall! Man skriver bara in namn och personnr första gången, och med den informationen gör de ingenting ;)
Nordic Wellness har också gratis utomhusträning, men att gå till dem hade känts som att vara otrogen... :cry: Det är för mycket "ont blod" från "mitt" gyms sida, och jag har ju ändå jobbat på mitt gym tidigare...
Men tack! Detta tror jag att jag gör på söndag! :humbup:

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Ligger ju lite efter, så klämde till med fem pass i veckan :clapping:

Mån: Jogging 6.3 km
Fre: Jogging 6.3 km
Lör: PW 1 timme
Sön: Styrka ök

Om det kan bli dålig stämning så är det väl bäst att låta bli rivalerna :lol: Utomhuspass lät ju roligt, undra om inte Friskis brukar ha det också här i stan. Det måste jag kolla upp! Har ju två utomhusgym också i närheten, de ska jag dra med döttrarna till :)

Imorgon åker vi till Västerbotten för en vecka, hälsar på lite gammal släkt till mannen. Då kommer det inte bli någon styrketräning, men tar med mig löparskorna. Samt så ska vi vandra lite. Har haft en del ont i högerarmen, så det kan nog vara bra med vila från styrketräningen en vecka.

Ha en fin vecka :heart: :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Härligt jobbat med 5 pass! :clapping:

Ja, jag undviker gärna dålig stämning... ;)
Låter kul med utomhusgym med döttrarna! :)

Hade verkligen bestämt att jag skulle gå på utomhusträning i söndags, men jobbade helg, och det var SÅ mycket kunder att jag inte hade samvete att lämna ungdomarna :( Och efter det jobbpasset - där vi inte heller hade fungerande AC - var jag så trött att det inte blev något när jag kom hem heller.

Så förra veckan blev det bara 4 pass:

Mån: Deep stretch yoga
Ons: Poweryoga
Tors: Jag och en träningskompis åkte till gymmet och gjorde ett "lyftarpass". Det innebar ett program hon fått efter lyftarkursen. Marklyft, stångrodd, bröstpress m.m.
Fre: Veckans team. Kunde ju vara med eftersom jag var ledig inför helgjobb :humbup: Och det var RIKTIGT jobbig denna gång!

Ha det så kul i Västerbotten! :) :heart: Och hoppas din arm repar sig när du vilar den!

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

6 pass denna vecka, skadar inte att bunkra lite nu inför Spanien... ;)

Mån: Nya 100/90/80 ihop med träningskompis på gymmet :)
Tis: PW
Tors: CoreYoga
Fre: ExpressPilates
Lör: ExpressPilates
Sön: Veckans individuella.
Blev så GLAD! :) Hade bokat mig på Simply Strenght, men plötsligt hade de ändrat det till Veckans individuella! :jumpgreen:

På torsdag åker vi till Spanien :) Först bor vi hos dotterns Au Pairfamilj utanför Girona 3 dagar, sedan åker vi till en liten medeltidsby som heter Tossa De Mar och hyr lägenhet i 4 nätter, dottern hänger på :) Sök på bilder på Tossa De Mar om du är nyfiken! Ser fantastiskt ut! :) Clara sa att det varit värmerekord någon dag med 37 grader, och DET ska jag säga - är inte min grej... Har dessutom kärring-vallningar ovanpå det, och det blir "spännande" att se hur detta blir... :roll: Nära till vatten så man kan hoppa i när det kommer en vallning?! :shock:
Hoppas kunna klämma in något slags pass på resan, men vi får se...

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

MEN vad fint det ser ut, Tossa de Mar :) Fantastisk ju, som du säger :dance: Där får ni det nog härligt :dance:

Men fy vilken värme, hoppas det är lite svalare sådär nära havet.

VI hade riktig otur med vädret på vår resa norrut, mycket regn blev det :( Så det blev inte mycket träning.

Tis: Jogging 6.4 km (hemma)
Fre: Kort vandring uppför brant berg. Riktigt jobbigt.
Sön: Vandring uppför Skuleberget, som ligger nån timme norr om Sundsvall. VI stannade till där på vägen hem. Vi valde grottstigen, som är den svåraste man kan ta som inte kräver klättringsutrustning. Alltså, det var verkligen gränsfall för mig :shock: Riktigt brant, på några ställen var det stegar för att klara stigningen. SÅ mör i benen efteråt :lol: Men utsikten var fantastisk!

Fortfarande ont i armen, vet inte riktigt vad jag har gjort :think: Översidan av underarmen, "runkmuskeln" vet jag vi kallade det i min ungdom ;) :lol: Kör på ändå nu med övningar som känns bra.

Kul att du fick köra ett veckans individuella ändå :clapping:

Ha det så himla härligt på resan nu :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp!

Hoppas Spanien var underbart :hearteyes:

Själv har jag börjat jobba igen, känns overkligt :cry: Men i september åker vi ju till Korfu för att fira syrran som fyller 50 år, så har något att se fram emot 8-)

Två veckors träning att redovisa:

v30
Tis: Styrka hk
Tors: Jogging 2.5 km. Blev en kortare sträcka då jag fick fruktansvärda ägglossningssmärtor efter en bit och fick linka hem :cry: Kommer alltid så där hastigt på :shock:
Lör: Styrka ök
Sön: Jogging 6.2 km

v31 (Fem pass :dance: )
Mån: Styrka ök
Tis: PW 1 timme
Fre: Jogging 4.2 km
Lör: Styrka ök

Lyckades du få till något pass på resan?
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"