Skrottjejen hostar på nätterna

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
/LO
Kontakt:

Skrottjejen hostar på nätterna

Inlägg av /LO »

Hej.
Vera har hostat i snart två veckor. Hon är pigg, men lite snorig. hade lite feber i början, men inget på en och en halv vecka.

Hon hostar inte mycket på dagen men på natten kan hon hålla på länge. Det låter som slemmig hosta men jag tror inte att hon får upp något. Jag Tror inte att det är krupp, för hon har inte svårt att andas, utan rosslar några andetag efter att hon har hostat, sedan är det bra.

Idag ringde jag till barnakuten för att få råd och dom sa bara att jag skulle ringa tillbaka om det blev värre (hur dåliga ska dom vara för att de inte ska säga så? :roll: ) jag tycker ju som sagt att hon är pigg, så jag vill ju inte åka till sjukhuset med henne om det inte behövs...

Jag har gett nässpray några gånger, men vill ju inte göra det varje natt...

Någon som vet vad jag ska göra? Eller pappan snarare... :wink:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej LO,
Efter kikhostliknande virus i fyra månader förra vintern tycker jag mig ha lite koll...

Tycker du ska gå till barnkliniken eller vårdcentralen eller liknande för att lyssna. Borde du kunna få tid för när hon är så liten. Så har du gjort det i alla fall.

Är inte direkt mycket att göra, bara ta det lugnt. Jättelätt att säga... :D Hålla upprätt under de värsta stunderna. Hostmedicin finns men vi provade många och blev inte hjälpta. Men det kan ju vara olika. Av vissa hostmediciner kan de bli lite speedade.

Var kritisk om de villa skriva ut penicillin, fråga om de kan ta prov för att se om det verkar vara virus eller bakterie först.

Och förrsten...är uppfödd mina första 6 år i Norrahammar...

Kram
Susnane
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"