Skriver av mig lite här, hoppas det är ok..
Har en 2,5 årig underbar dotter och jag började jobba för drygt ett halvår sedan. Hon går på dagis halv 9 till 3 halv 4. Jag börjar astidigt för att kunna hämta henne då. Hon tillbringar sin piggaste tid på dagis och jag min på jobbet. Hon tycker jättemycket om sina fröknar - vilket förstås är jättebra men när jag kommer blir hon visserligen glad men det är svårt att komma därifrån. Fröknarna berättar om allt roligt de gjort och att hon är så gullig och sen kommer jag; trött, trist, ibland lite sur och hämtar. Det känns helt sjukt att jag ska jobba mina pigga timmar och någon annan passar mitt barn och har roligt och sen har vi bara den trötta tiden tillsammans. Jag jobbar 80% och har fått lov att jobba hemifrån ibland för att spara tid-vilket ju är jättebra men då sitter jag vid datorn hemma och sen är vår dotter en liten bit bort, kanske i lekparken jag ser från fönstret. Har ett krävande arbete och är ute på mycket olika besök och därför lite på min ordinarie arbetsplats där övriga inte har så mycket jobb ute. Där tycker folk dessutom att jag borde visa mig mer och vara mer social. Jag går i bitar snart av alla krav och att försöka få till livet bra. Känns som att jag missar så mycket med min älskade dotter och det svider så hemskt.
Min man förstår och tycker jag ska byta jobb. Själv har jag en dröm om att få ge henne ett syskon och i och med det kunna vara hemma med barn nr 2 länge och samtidigt få mer tid med vår dotter- det förstår han däremot Inte och tror bara att jag inte vill jobba.
Är det någon annan som känner/tänker liknande?
Lessen trött stressad trist mamma