En helt vanlig måndag hos oss
5.30 Rebecka 13, vaknar och gör sig i ordning för skolan. Tack o lov fixar hon detta själv, så resten av familjen sover vidare
7.00 Paula, 12, Oline, 4 och Alice 2, vaknar. Paula sköter sig själv och pappa (jobbar skift och ledigdag!) går ner med småtjejerna och slår på TV:n och kokar kaffe. Mamma ligger och drar sig

Rebecka åker till skolan, Rickard, 15, är på praktik hos sin pappa hela veckan (å, så tomt, så länge har han aldrig varit borta

)
8.00 Paula far till skolan. Frida vaknar, vi går ner och hon ammas. Brösten är fulla med mat, tösen har sovit sen 20.30 kvällen innan

Under tiden gör pappa och flickorna gröt, och vi äter allihopa, Frida ligger naken mitt på bordet
9.00 Frida redan trött, somnar fort i vagnen ute. Pappa skjutsar Oline på förskolan. Alice och mamma plockar och städar ihop.
9.45 Frida vaknar, får bröst

Sen väntar tvättstugan - barnens favvoplats

Här finns mycket roligt jobb; lägga i tvätt, tömma tumlaren, vika tvätt, rensa ludd... Frida följer intresserat allt jobb, åh, så roligt med alla olika tyc´ger som svischar förbi
Pappa och Alice går ut och leker.
10.30 Frida får flaska, dricker 180 ml. Mätt, nöjd å glad ligger hon sen på bänken när jag sitter vid datorn

Hon har lärt sig använda sina händer och ligger och tar i olika roliga grejer.
11.30 Steker ägg och skinka till lunch, pappa och Alice kommer in och vi äter! Frida är lite sur, och sitter i mitt knä, och blir nöjd när hon får sitta och titta på Alice som lunchar.
12.00 Somnar både Alice och Frida, Alice på en minut och Frida får vagnas lite här - det tar nog en kvart innan hon sover ordentligt (i vardagsrummet)! Skönt med lite egentid, vi kokar oss kaffe, spelar en yatzy (jag vinner 8) ) farmor kommer, efter 45 minuter gnökar Frida och måste vagnas i fem minuter (farmor tycker vi är sååå våldsamma med vagningen

)
Jag är ute på forumet och kollar! Har datorn i köket, så jag är inloggad hela dagarna
13.00 kommer Oline hem från föris, lite trött och pumsig och lägger sig och kollar på film.
13.30 Vaknar Alice, lägger sig i soffan med Oline och myser
14.30 kommer Paula hem! Hon tar med sig småtjejerna upp och leker
Rebecka har ringt och hon ska stanna hos killen sin och äta

Frida vaknar och får tiss
15.00 Pappa börjar laga mat, Frida på bänken i babysittern, Alice på stol bredvid. Idag pasta och köttfärssås! Paula och Oline dukar, mamma ligger i soffan och kollar på såpopera

Har sån tur att de dagar vi båda är hemma slipper jag matlagningen, eftersom jag inte tycker det är så kul
15.30 ger Frida flaska, 180 ml - slurp!
15.45 äter vi andra, Frida ligger naken på golvet och vädrar sig
Efter maten far vi till farmor och farfar och hälsar på! Frida får ligga på bordet, å så kul att vara i centrum
17.00 kommer vi hem, Frida såå trött... Somnar ganska fort, behöver vagnas litegrann. Pappa och tjejerna stannar ute ett tag, och jag plockar och hinner kolla här lite 8)
17.45 vaknar Frida och ammas. Tjejerna kommer in och tittar på bolibompa och fikar kvällsfika. Pappa skjutsar Paula på ridning, och passar på att styrketräna själv!
18.30 Går vi ner till badet/tvättstugan! Först jobbar vi lite där, och sedan häller vi upp ett riktigt varmt, skänt bad! Ner hela högen - jag och alla tre små

Trångt men mysigt! Lite knökigt är det när jag är själv den här tiden på dygnet, när vi båda är hemma badar jag själv med Frida och Alice och Oline badar efteråt, men det här går såklart det med
Badet tar sin modiga halvtimme, och skrynkliga och fina går vi upp! Nu ska tre små smörjas och det blir lite jakt... Frida ledsnar och skriker som en gris och just då längtar jag ganska rejält efter att det ska bli tyst och lugnt

Men till slut är alla smorda och pyjamaspåklädd, och Frida får sin kvällsslurk, och klockan är ungefär 19.45 då!
20.00 kommer Paula, Rebecka och pappa hem, och pappa går upp med Oline och Alice! Jag och Frida har vår egentid i soffan, magpruttar och sjunger en trudelutt, och hon är så nöjd, mätt och snart trött!
20.20 lägger Frida i vagnen, lite gnöl och lite vagnruskning, sen sover hon sött! Paula och Becka fikar, borstar tänder och går till sina rum - och nu är det tyst och lugnt i stugan! Tills i morgon bitti
Ojjj, så långt detta blev
Ja, det var iallafall en ganska normal dag i vårt liv! Nu sover Frida förmodligen till allt mellan 6.30 och 8 i morgon bitti
Ha det gott alla
Mia