Gastsjö Camp. Deltagare och samordning

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fridolin
Inlägg: 98
Blev medlem: ons 02 mar 2005, 13:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Fridolin »

Åh, fikabröd äter jag gärna alla dagarna... Det låter otroligt lyxigt! :wink:

Jag inbillar mig att vi kommer ha lite fri tid att spendera lite då och då under helgen. Då tänkte jag att det kanske finns någon som skulle ha lust med lite skönthetsvård. På fritiden säljer jag nämligen Marja Entrich-produkter som är en helt biologisk hudvårdsserie. Då brukar man träffas hemma hos folk och alla får prova produkterna. T.ex. göra en djuprengöring för ansiktet. Nån kanske har provat på. Lite tupper ware-kör... :lol:

Hur som helst tänkte jag att jag kan ta med lite grejjer ifall om att det är nån som skulle vilja lyxa till det med en skön ansiktsrengöring när man har varit uppe och ugglat på natten t.ex. Vi kan ju få ha det lyxigt på alla möjliga sätt, inte bara med god mat och trevligt sällskap! 8)
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Tårtor, fikabröd och ansiktsmask låter toppen i mina öron!

Och tupparna? Någon som är sugen? :lol:
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Det var just det där med di små och fikat jag tänkte på... hade heller inte velat att mina hade fikat i dagarna fyra... men lördagen åtminstone? Egentligen äter jag ju inte heller sånt, (och inget bröd) men tänkte stor-fuska hela helgen!
Har provgjort en barnvagn i marsipan idag, för en tilltänkt SHN-tårta...
Gäst

Inlägg av Gäst »

blomman skrev:Har provgjort en barnvagn i marsipan idag, för en tilltänkt SHN-tårta...
Vad UNDERBART Blomman! En barnvagn eller två ska vi nog kunna sätta i oss.

Jag hjälper dig gärna att baka nån morgon oxå, tycker det vore jättekul att se hur ett äkta bröd blir till (till skillnad från mina styva limpor..) :wink:

Åsa
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt, Fridolin :lol:

:D Maffigt, blomman :lol:

Här sprutar kreativiteten vill jag lova :!:

Och nu har vi också fått en kvalificerad kurbebis. Via djungeltelegrafen, ja :wink: :lol:

Barnet är anmält och högtidligen antaget. Så här skriver mamman bl a:

:arrow: "Melissa föddes 16 juni 2006 och är nu snart åtta månader. Hon är en envis liten princessa som dessutom ofast får sin vilja fram hos pappan och jag har svårt att sätta emot då jag är trött av pressad jobbsituation. Orken håller helt enkelt på att ta slut fullkomligt.

Jag försökte genomföra shn för några månader sen men det blev svårt att hålla det själv, dels för att jag måste ju upp och jobba efter vakennätter och för att pappan inte höll rutinerna på dagen.

Melissa sover nu i min säng med mig och bökar och flytttar omkring väldigt mycket, och det enda som får tyst på henne när hon vaknar är tutte. Det blir till slut att hon tuttar många timmar per natt, och de gånger jag försöker få henne att somna utan tutte och tar på mig kläder osv kan hon lätt skrika över en timme och vara väldigt arg för att jag inte bara tar fram tutten.

Jag tycker dessutom att hon är grinig på dagarna, ska vara mycket i famnen och hon har varit förkyld med rethosta och snor i snart två månader med endast två nätters uppehåll när jag fick sova lite!!

Som du märker är jag desperat efter hjälp att genomföra detta och det skulle underlätta hela mitt liv och kanske kunna fortsätta få vardagen gå ihop om jag har lite nattsömn."
_________________
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lua

Inlägg av Lua »

Här är det fullt ös och jag hinner inte engagera mig som jag skulle vilja :!: :( Jag längtar dock som en tok och hoppas att någon ropar till om jag behövs någonstans.

Idag har jag dock satt schema för Isak så hans natt börjar numera 20 istället för 22 så nu ska det bli mera kacklande! :D

Kram Lua. :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Lua skrev:Idag har jag dock satt schema för Isak så hans natt börjar numera 20 istället för 22 så nu ska det bli mera kacklande! :D
*nyfiken* Hur gick det med schemaändringen, Lua :?: Är lite nyfiken, då Frida absolut vill vara vaken till 22.00...
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lua

Inlägg av Lua »

Miar70: Otroligt bra :!: Men han har visat en vecka ungefär att han vill ha tidigare natt. Inte en vagning i natt utan prydligt gnöl 4.30, sedan sova till 8. Så ofantligt härligt!

Oj, vad det ska bli kul att ses! \:D/

Kram Lua. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D På checklistan för packning har tillkommit en sak: mörkläggningstyg. Det var kvacke som påpekade saken. Bra, bra :!: Vi behöver kunna åtminstone skymma till dagsluren / arna, om och när de små SS ska sova middag inomhus, på Logen. Täcka fönstren någorlunda, alltså. Eller hur man nu vill göra.

På natten är det fortfarande då mörkt tolv timmar :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

...annars får ni göra som i somras, springa runt med tejprullen... :wink: :lol:

Allt går 8)

/Fjällmor
tove79
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 30 jun 2006, 23:00
Ort: Stockholm

Inlägg av tove79 »

annawahlgren skrev::D Barnresesäng. Han är ju en SS då, eller hur :?: :!:

Och är han inte det, behöver han i alla fall en resesäng, men får sova här nere hos mig och terrorirseras med ramsor :roll: :lol:
:lol: Då har jag det hela klart för mig!
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

/LO: jag har ännu inte beställt resan då jag inte kan bestämma mig om bil eller tåg. Återkommer när hjärncellerna gjort upp sinsemellan.

Anna: Jag kan stå på huvudet - uppåner - i garderoben och sova. Bara det är VARMT. Öronproppar är redan min bästa vän....

/Åsa
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Vad knasigt det där blev nu då.... :wink:
Syftet vara bara att förmedla att jag inte har så stora krav på sängplatsen...bara det är plusgrader. 8)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Plugrader utlovas, Kantarella :!: Går strömmen (och elementen med den) lägger vi dig vid brasan. Eller i :shock:

:lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Härliga nyheter :!: FJÄLLFOLKET kommer på camp :lol: :lol: :lol:

I egenskap av synnerligen aktiv forumist, hjärtebarnskontrollant, Diplomat och Gastsjöveteran, har förstås Fjällmor haft en plats vikt åt sig sedan första ursprungstanken på vårt Gastjö Camp. Och nu är det bestämt - hon kommer, vårt kära, kära Fjällfolk O:)

:heart: :lol: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"