Jag ville egentligen inte alls gå in här förrän allt var "klart", men nu är jag lite irriterad, så nu skriver jag en liten update i allafall.
FVP togs i måndags. Det gick lugnt till, läkaren var förtroendeingivande och hade gjort den här typen av tester sedan 1993. Det sprattlade rätt bra där inne, så hon fick vänta ut den lille rackaren, men det gjorde hon bra. Jag blundade när det började dra ihop sig, och försökte yoga-andas, för att lugna sprattelkorven, men vet inte om det spelade någon roll. Så stack hon och sög ut vatten och det var inte så farligt. Jag fick höra att jag var så smal, för det var bara tre centimeter in - och jag som tycker att jag lagt på mig så hemskt!
Sedan fick jag ett preliminärt förlossningsdatum och lyckönskningar (trevligt och läskigt på en gång), samt informationen att jag kunde få besked redan på eftermiddagen dagen efter (igår) eller förmiddagen dagen därpå (i förmiddags) via telefon om jag ville. Ja tack, tyckte jag och kontrollerade mobilnumret.
Naturligtvis har jag inget hört. Så efter lunchen ringde jag anatalenheten. Tänkte att jag skulle få någon sorts info från barnmorskan som svarade, om så bara att jag skulle ha tålamod! Men gissa vilken eftermiddag i veckan som de INTE har telefontid på!!!
Då försvann liksom orken. Jag orkade inte stressa mer då. Bestämde mig på stört för att jag inte skulle bli uppringd idag heller och även om jag naturligtvis har med mig telefonen överallt, så känner jag mig mycket mer avslappnad. Och just nu skiter jag i svaret, bara jag får ett!
Lite trist tycker jag att det är, för allt annat har varit så perfekt. Hanteringen från Barnmorskegruppen, hanteringen under provet, den avslappnade stämningen, erbjudande om telefonbesked osv. Och så får jag vänta så länge! Önskar nästan att jag valt besked via post, då hade jag inte väntat på samma sätt. Det är oerhört stressande att hänga vid telefonen hela tiden.
Suck.