GlennMelody is alive! (förhoppningsvis)

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Oj! Jag har oxå missat denna tråd. Jag har oxå gjort KUB ju. Hade oxå jättefina värden på UL med fin nackspalt och tydlig näsa. Gick oroligt och väntade på vad blodproverna skulle säga men för min del var det bara bra, en risk på 1:400. Så vi går inte vidare med FVP. Fast en lite tagg av oro och funderingar finns ju ändå kvar, jag är ju trots allt 43. Enda chansen att veta säkert är ju som sagt FVP.

Tänker på dej och hoppas att allt är bara fin fint eran lill*.

Kramar från Mari... :heart:
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej Tessan och Mari!

Tack för er omtänksamhet! Det går ju inte många minuter utan att man är där i tanken, men idag har ändå fortsatt vara en bra dag. Berättade också för min "avdelningschef", som redan hade fattat misstankar när jag var så sen härom dagen och hade plåster i armvecket. Hon var helt till sig, om än lite bestört när hon hörde status. Stöd har jag hur som helst och även om hösten blir tuffare än nödvändigt så är det ingen som misstycker! Såååå skönt! :D Mardrömmen hade ju varit om de lade huvudet på sned och började prata om att inte förlänga mig efter provanställningen!!! :shock:

Grattis själv, Mari! Jag är GRYMT imponerad - ELVA BARN! Jag har många idoler på det här forumet och du är helt klart en av dem! Jag har sett din tråd och glatts med dig, om än på avstånd. You go girl!

Idag om en vecka är det gjort!

Kramar// Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag har ju helt missat den här tråden! Grattis till livet i magen! Jag hoppas innerligt att alla tester går bra, att den här perioden bara kommer att vara en tid ni kan tänka tillbaka på som helt galen. Massa styrkekramar!

Sen vill jag bara säga, angående ditt dåliga samvete gentemot Walle, vars två föräldrar som gör vågen så fort han visar sig. Well, ett litet syskon som stämmer in i den vågen - KAn man få något bättre?? Så jag hoppas att GlennMelody 2.0 är en stark liten rackare! Behövs när man ska göra vågen... :lol:

Varma kramar
Ulrika
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

ÅsaB skrev:
Grattis själv, Mari! Jag är GRYMT imponerad - ELVA BARN! Jag har många idoler på det här forumet och du är helt klart en av dem! Jag har sett din tråd och glatts med dig, om än på avstånd. You go girl!

Idag om en vecka är det gjort!

Kramar// Åsa
Har aldrig varit nåns idol förut. :lol: :lol: Men det känns ju rätt trevligt faktiskt. :D
Håller tummar och tår för dej!

Kram Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jag ville egentligen inte alls gå in här förrän allt var "klart", men nu är jag lite irriterad, så nu skriver jag en liten update i allafall.

FVP togs i måndags. Det gick lugnt till, läkaren var förtroendeingivande och hade gjort den här typen av tester sedan 1993. Det sprattlade rätt bra där inne, så hon fick vänta ut den lille rackaren, men det gjorde hon bra. Jag blundade när det började dra ihop sig, och försökte yoga-andas, för att lugna sprattelkorven, men vet inte om det spelade någon roll. Så stack hon och sög ut vatten och det var inte så farligt. Jag fick höra att jag var så smal, för det var bara tre centimeter in - och jag som tycker att jag lagt på mig så hemskt! :shock:

Sedan fick jag ett preliminärt förlossningsdatum och lyckönskningar (trevligt och läskigt på en gång), samt informationen att jag kunde få besked redan på eftermiddagen dagen efter (igår) eller förmiddagen dagen därpå (i förmiddags) via telefon om jag ville. Ja tack, tyckte jag och kontrollerade mobilnumret.

Naturligtvis har jag inget hört. Så efter lunchen ringde jag anatalenheten. Tänkte att jag skulle få någon sorts info från barnmorskan som svarade, om så bara att jag skulle ha tålamod! Men gissa vilken eftermiddag i veckan som de INTE har telefontid på!!! :x

Då försvann liksom orken. Jag orkade inte stressa mer då. Bestämde mig på stört för att jag inte skulle bli uppringd idag heller och även om jag naturligtvis har med mig telefonen överallt, så känner jag mig mycket mer avslappnad. Och just nu skiter jag i svaret, bara jag får ett!

Lite trist tycker jag att det är, för allt annat har varit så perfekt. Hanteringen från Barnmorskegruppen, hanteringen under provet, den avslappnade stämningen, erbjudande om telefonbesked osv. Och så får jag vänta så länge! Önskar nästan att jag valt besked via post, då hade jag inte väntat på samma sätt. Det är oerhört stressande att hänga vid telefonen hela tiden.

Suck.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Meh! :evil: Jäkla skillnad! Jag fick 4 olika telefonnummer, varav ett privat mobilnummer till doktorn och ett till avdelningen som alltid har bemanning, dygnet om. :shock:
Nå, ska vi hoppas att de i ditt fall tar det cool eftersom de tycker att det ser bra ut, medans det i mitt fall var solklart?
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Eller också är allt så hysteriskt uppåt väggarna att de har suttit i krismöte sedan igår lunch och funderat på hur det skall säga det här och krossa mitt hjärta??? :shock:

Nej, det tror jag inte på. Jag tror att de har massor att göra, med strejken och allt. Om nu sjuksköterskorna har något med det här att göra alls, vilket jag undrar. Och kanske fick jag något bättre nummer med mig (minns faktiskt inte), men på jobbet hade jag bara avdelningens nummer och det hjälpte mig inte idag.

Just nu vill jag bara ha ett besked. Lustigt, klockan är fyra och det är ju inte helt omöjligt att de hör av sig före fem, men jag känner mig helt övertygad om att så inte kommer att vara fallet. Fast skönt. Då stressar jag inte så.
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tänker på dig Åsa :heart: Oerhört trist att du fått detta bemötande :evil: Har de lovat så har de tycker jag. Mina små försök till förklaringar är att odlingen av provet kanske drog ut på tiden :?: Det kan tydligen variera det där och kanske var läkaren optimistisk i överkant :?:

Sen kan jag själv vittna om att det onekligen är en smula svårt med klara besked från sjukhuset just nu...(upplevt det själv nyligen i mina kontakter gällande snitt, tillväxt-ul etc.). Strejk, stundande sommar etc. Ingen ursäkt när individen kommer i kläm men kanske en förklaring.

Hoppas innerligt att du får besked snarat och att allt är väl :heart:

Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart:

/Fjällmor
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej Åsa,
förstår att det känns jobbigt, HU! Det borde de ju förstå, kan man tycka. Hoppas de ringde ändå. Kanske innan fem trots allt. Sånt skall gå fort tänker man ju, ju mindre lidande liksom.... :roll: :?

KRAMAR, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
K-ina

Inlägg av K-ina »

Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Tack alla sötnosar!!! :heart: :heart: :heart:

Fortfarande tyst. Men så är det. Det har varit strejk och det kan ha påverkat. Sedan kan det mycket väl vara så att odlingen inte är klar eller att de faktiskt inte haft tid. Så är det ju ibland. BM som gjorde KUB-testet sade förresten tre dagar. Har jag inget hört efter lunch ringer jag igen - när killen jag delar rum med har åkt, för han skall jobba halvdag. Vissa saker vill man inte dela hur som helst.

Jag är oerhört mycket lugnare nu. Jag orkar inte ens måla :twisted: på väggen, utan vill bara ha besked, oavsett vilket det blir. Bara jag slipper vänta. Även det värsta beskedet är bättre än att inget veta. Då kan man bearbeta, agera och gå vidare.

Nåväl, mobilen är på och jag har faktiskt massor att göra på jobbet! Tankarna kan må bra av annat att bita i!

I'll keep you posted!
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

:D ALLT ÄR NORMALT!!! :D

Läkaren ringde för en stund sedan och började med att be om ursäkt att hon inte hunnit ringa igår (tackar så mycket) och sade snabbt att provet var helt normalt. Walle SKALL få ett syskon. Shit shit shit! Det ÄR verklighet!

Rusade in till min "team leader woman" och slängde mig i hennes famn - och hon grät av lättnad. :heart: Så smet vi långt bort i en korridor, fortsatte att kramas och gråta lite och planera för framtiden. Vikarie i november. Inga skuldkänslor för jobbet. Rätt person på rätt plats - nya kramar. :-({|=

Jösses.

GlennMelody is alive!!! Nu åker UL-bilden upp på kylskåpet igen och jag kan klappa magen för första gången på två veckor.

Svetten lackar och hur skall jag kunna jobba NU????? :shock:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Grattis igen Åsa! Vad skönt. Har tänkt massor på dig! Vi får höras om dina kläder, dom ligger här och väntar!

Fick du reda på könet också? Nyfiken Jenny :oops:

Kram!
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

GRATTIS ÅSA!
Loggade in för att kolla hur det gått för dig, tänkt så på ER! Vilken lättnad! Njut nu!

KRAMAR :heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"