glupska tvillingar

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
J och Å

Inlägg av J och Å »

Nu börjar kvällarna bli ohållbara.

Dagarna ser ut så här, med en skillnad på 20 minuter, eftersom jag ammar en i taget.

07.00-08.30 ammas och allt. De är jättetrötta då.

11.00-12.30/13.00 ammas och allt. Får vagna dem, inte mkt, men det går inte att bara lägga dem.

15.00-16.30/17.00 ammas och allt. Igår tog jag upp dem 17.10 och trattade in ersättning. Tur att mormor var här och hjälpte.

Och nu kommer kvällen. 19.00 ammas, och efter en timme är de fortfarande ok. Ger då ersättning till dem båda. Och så runt 20.30 börjas det, typiska kvällstrasslet.

Kan berätta om igår. Då åt de 19 och 20.00 var de fortfarande nöjda. Och det är nu vi inte vet hur vi ska göra. Så vi trattar i ersättning och lägger dem och vagnar. Men de är inte nöjda. Så igår gav vi ersättning mellan 20.00-22.00. Mina är den som har mest jobbigt.

Sedan sover de minst 6 timmar, äter igen runt 03-04.

Hur ska/skulle vi göra här?
När ska vi lägga in 20 minutaren?

Visste vi inte bättre så skulle vi lätt säga kolik i detta läget. Men så är det ju inte. Men jobbigt, jobbigt. Det är så fruktansvärt att se, framförallt Mina skrika sig till sömns medan vi vagnar.
Och så kommer storebror upp och undrar varför de "gnäller". Vi ramsar och för det mesta går jag upp till honom och säger natti och att bebisarna är hungriga och att de ska få mat. Han somnar om fort.

Hoppas någon kan guida oss i rätt riktning. Har läst så mkt jag hunnit, både här och i boken. Och det stämmer ju så bra det som står i boken.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"