/Karin
"Jag trodde du skulle ha mens!"
Åh, grattis. Jag vet ju precis nu hur de är när de är nykläckta.
Illvrålar, när pappan byter till pyamas
Kram!
/LO
Illvrålar, när pappan byter till pyamas
Kram!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
*frieda*
Åh tack så mycket för den informationen O:) Vad intressant att B6 är ett naturligt antihistamin. Samtidigt, vad förvånandeTorsMamma skrev:B6 är ju en "Naturlig" antihistamin så det kan mycket väl fungera. Men om du äter "terapeutiska" doser så är det också vätskedrivande så det kan vara värt att äta lite (bara lite) extra Kalium till detta (finns att köpa på apoteket om man ber, säg att du pratat med läkare så går det bra). Om du lätt får sendrag, kramp i fötter eller vader så är det kalium-bristen som talar sitt tydliga språk.
Sen slår ju jag ett slag för omega-3 också när man är gravid.
Tack NancyNancy skrev:8) Mitt anti-illamående-tips blir att minska på sockret. Jag har varit av nöden tvungen att göra det denna gång och har knappt besvärats ett dugg av illamående. Vet inte alls om det har nåt samband men med tanke på att jag i princip varit däckad i många veckor de två första graviditeterna är det lite intressant ändå.
Klart det var en trevlig överraskning med en liten till förresten
Hittade några länkar i ämnet:kiki skrev:Jag trodde det var magnesium Och så kan det vara E-vitamin.
![]()
http://www.alternativmedicin.se/sok/Min-007.html
http://www.alternativmedicin.se/sok/Min-014.html
http://www.alternativmedicin.se/sok/Vit-017.html
Det verkar som att kaliumbrist och vätskedrivande preparat har ett samband. Kalium är dessutom bra mot hjärtrytmsrubbningar
Tack Ewa
Tack Sonica
KarinÖ, Susanne*, Fjällfolket, Sussi = Stort Tack :heart
/LO - Klart man illvrålar, det är ju svinkallt i den här världen
anna Tack
Ytterligare ett tips mot illamånende är "sea-bands", som kan köpas på apoteket. Dessa trycker på en punkt på handleden och fungerar som akupressur. För mig hjälpte dessa och mitt illamående blev mycket bättre när jag hade dessa på mig
Mamma till Alice 060928
Vilgot 081121
Vilgot 081121
-
*frieda*
Tack Tessan
Sidda75
(Känner till de där armbanden, men har inte testat dem) och kattklo 
Rapport numero två: Ännu inget illamående, lite rapig men inte mer 8) Hoppas att det stannar där [-o< Ordentlig växtvärk av och till, i livmodern alltså. Lite huvudvärk, men det kan vara för att jag dragit ner på kaffet. Ingen trötthet. När jag väntade Engla drabbades jag av grym trötthet i vecka 5 men nu är jag pigg som en mört. Bra start, goda odds
Rapport numero två: Ännu inget illamående, lite rapig men inte mer 8) Hoppas att det stannar där [-o< Ordentlig växtvärk av och till, i livmodern alltså. Lite huvudvärk, men det kan vara för att jag dragit ner på kaffet. Ingen trötthet. När jag väntade Engla drabbades jag av grym trötthet i vecka 5 men nu är jag pigg som en mört. Bra start, goda odds
-
Nancy
Hej *frieda*
Hoppas att välmåendet håller i sig
Tror faktiskt att illamående till viss del kan ha med kosten att göra. Kanske inte alltid men varför inte i många fall
Angående kramper så vill jag berätta att jag liksom kiki hört att det även kan ha med magnesium att göra. Själv äter jag följande kosttillskott: omega 3, kalcium, magnesium, kalium och multivitamintabletter. Blir som ett helt litet mellanmål bara tabletterna
Växtvärk låter väl som ett ganska bra tecken på att det är action på gång i magen
Sen vill jag hålla tummarna för dig angående din önskan att få ett planerat snitt. Jag känner inte din anledning men jag tror inte att det är nåt man önskar sig bara sådär.
Kram från Nancy
Hoppas att välmåendet håller i sig
Angående kramper så vill jag berätta att jag liksom kiki hört att det även kan ha med magnesium att göra. Själv äter jag följande kosttillskott: omega 3, kalcium, magnesium, kalium och multivitamintabletter. Blir som ett helt litet mellanmål bara tabletterna
Växtvärk låter väl som ett ganska bra tecken på att det är action på gång i magen
Sen vill jag hålla tummarna för dig angående din önskan att få ett planerat snitt. Jag känner inte din anledning men jag tror inte att det är nåt man önskar sig bara sådär.
-
*frieda*
Tack Jannika och Wifsta 
Nancy: Jo tack jag mår fortfarande bra. Vilket å ena sidan känns väldigt bra å andra sidan känns lite oroligt. Jag har trots allt mått illa med båda barnen innan varav överlägset mest med lillstintan, så det här känns lite för lugnt. Å andra sidan har jag börjat äta B6 tabletter, ganska starka sådana, tidigt i den här graviditeten så har jag tur så är det bara vitmaminen som fungerar, vilket skulle kännas enormt lyxigt
Växtvärken kommer och går och är inte lika påtaglig som förra gången, men den känns rejält när det känns 8) Nu råkar det vara så att jag även äter jättenattljusolja som också påverkar hormonflödet och jag vet inte vad det har för effekt på själva graviditeten.
Tack för cocktailtipset
8)
Ang. Snitt: Mina moderkakor fastnar. Sist höll jag på att förblöda
Dessutom sprack jag i livmodertappen, så vet inte alls hur pass fit for fight den är
Min mamma som är synsk har sagt: "Inga mer vaginala förlossningar för dig, du kommer att dö nästa gång, du måste begära planerat snitt"
8-[ Och oavsett min mors syner så är det inte värt det, jag blir ändå ett "operationspaket" som inte får träffa bebis på flera timmar och får dras med kateter och dropp
Sist förlorade jag sådana mängder med blod, så jag var inte mig själv på flera månader efteråt. Även ifall jag fick blod så var det långt ifrån vad jag hade förlorat. Så nej tack. Min kropp är bevisligen inte skapt för att föda barn, hade det varit på 1800-t hade jag varit tämligen död idag
Kram
Nancy: Jo tack jag mår fortfarande bra. Vilket å ena sidan känns väldigt bra å andra sidan känns lite oroligt. Jag har trots allt mått illa med båda barnen innan varav överlägset mest med lillstintan, så det här känns lite för lugnt. Å andra sidan har jag börjat äta B6 tabletter, ganska starka sådana, tidigt i den här graviditeten så har jag tur så är det bara vitmaminen som fungerar, vilket skulle kännas enormt lyxigt
Växtvärken kommer och går och är inte lika påtaglig som förra gången, men den känns rejält när det känns 8) Nu råkar det vara så att jag även äter jättenattljusolja som också påverkar hormonflödet och jag vet inte vad det har för effekt på själva graviditeten.
Tack för cocktailtipset
Ang. Snitt: Mina moderkakor fastnar. Sist höll jag på att förblöda
Kram