"Jag trodde du skulle ha mens!"

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Grattis!
/Karin
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Men vilken fin överaskning :D :heart:

Många varmar kramar och lyckönskningar.

Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Grattis!

:-({|= :D
Sussi

Inlägg av Sussi »

Stort grattis!!!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åh, grattis. Jag vet ju precis nu hur de är när de är nykläckta.
Illvrålar, när pappan byter till pyamas ;)

Kram!
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Nämen... :lol: som det kan bli!! :D

grattis!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:D Godmorgon på er :!:
TorsMamma skrev:B6 är ju en "Naturlig" antihistamin så det kan mycket väl fungera. Men om du äter "terapeutiska" doser så är det också vätskedrivande så det kan vara värt att äta lite (bara lite) extra Kalium till detta (finns att köpa på apoteket om man ber, säg att du pratat med läkare så går det bra). Om du lätt får sendrag, kramp i fötter eller vader så är det kalium-bristen som talar sitt tydliga språk.
Sen slår ju jag ett slag för omega-3 också när man är gravid.
Åh tack så mycket för den informationen O:) Vad intressant att B6 är ett naturligt antihistamin. Samtidigt, vad förvånande :o att man inte ordinerar B6 vitamin till kraftigt illamåend gravida kvinnor i Sverige, när man gör det i andra länder. Istället får vi äta kemiskt framställt antihistamin - allergimedicin :shock: Kalium ska jag inhandla. Tack kära du :thumbsup: :heart:
Nancy skrev:8) Mitt anti-illamående-tips blir att minska på sockret. Jag har varit av nöden tvungen att göra det denna gång och har knappt besvärats ett dugg av illamående. Vet inte alls om det har nåt samband men med tanke på att jag i princip varit däckad i många veckor de två första graviditeterna är det lite intressant ändå.
Tack Nancy :heart: Jag tror definitivt att det har ett samband :!: Graviditetsillamående är någonting som dessutom är vanlig i västvärlden och inte alls lika vanligt i t.e.x. Asien. Det finns redan nu spekulationer om att det har med kosthållningen att göra. Proteinrik och fet mat förlänger ju dessutom mättnadskänslan, vilket kanske medför att magen aldrig hinner bli riktigt tom mellan måltiderna :-k :idea: Vilket borde medföra att det blir svårare att må illa. När jag väntade Engla fick jag b.la. tipset att gå upp på natten och äta något litet, då skulle inte magen vara tom på morgonen när jag vaknade vilket skulle bidra till minskat illamående. Har vi löst mysteriet tror du :?: :lol:

Klart det var en trevlig överraskning med en liten till förresten :D Jag har bara två önskningar i den här graviditeten:

:arrow: Att jag ska må så pass bra att Jag kan njuta av livet, barnen och magen :lol:
:arrow: Att jag får ett planerat kejsarsnitt.
kiki skrev::shock: Jag trodde det var magnesium Och så kan det vara E-vitamin. :?
Hittade några länkar i ämnet:

http://www.alternativmedicin.se/sok/Min-007.html
http://www.alternativmedicin.se/sok/Min-014.html
http://www.alternativmedicin.se/sok/Vit-017.html

Det verkar som att kaliumbrist och vätskedrivande preparat har ett samband. Kalium är dessutom bra mot hjärtrytmsrubbningar :o Vilket är ett väldigt stort sammanträffande, för jag får hjärtrytmsrubbningar (konstaterat ofarliga sådana, men obehagliga) i början av mina graviditeter ;-)

Tack Ewa :heart: Hoppas att du får lära dig massor ur den här tråden [-o< om hur man motar illamåendet :lol: Så att du vågar dig på en trea ;-) :heart: O:)

Tack Sonica :heart: Jo, om det vill sig nu så blir det en bebbe kring den 15:e mars.

KarinÖ, Susanne*, Fjällfolket, Sussi = Stort Tack :heart :-D :heart:

/LO - Klart man illvrålar, det är ju svinkallt i den här världen :shock: :evil: :lol: Rena Sibirien :roll: Tack rara du :heart:

anna Tack :heart:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:heart:
Grattis :-({|=
Häftigt med nummer 3!

Hoppas verkligen du slipper det eländiga illamåendet, inte roligt alls.

Kramar Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Sidda75

Inlägg av Sidda75 »

:D Grattis till bebisen i magen!

Ytterligare ett tips mot illamånende är "sea-bands", som kan köpas på apoteket. Dessa trycker på en punkt på handleden och fungerar som akupressur. För mig hjälpte dessa och mitt illamående blev mycket bättre när jag hade dessa på mig :wink:
Mamma till Alice 060928 :heart:
Vilgot 081121 :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Kan vara den roligaste rubriken på en bebistråd!
GRATTIS!
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Tack Tessan :heart: Sidda75 :heart: (Känner till de där armbanden, men har inte testat dem) och kattklo :heart:

Rapport numero två: Ännu inget illamående, lite rapig men inte mer 8) Hoppas att det stannar där [-o< Ordentlig växtvärk av och till, i livmodern alltså. Lite huvudvärk, men det kan vara för att jag dragit ner på kaffet. Ingen trötthet. När jag väntade Engla drabbades jag av grym trötthet i vecka 5 men nu är jag pigg som en mört. Bra start, goda odds :?:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Det låter som om du kommer få en toppengraviditet. Kram!
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

WOW!
Grattis och lycka till!
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej *frieda* :D

Hoppas att välmåendet håller i sig :D Tror faktiskt att illamående till viss del kan ha med kosten att göra. Kanske inte alltid men varför inte i många fall :?:

Angående kramper så vill jag berätta att jag liksom kiki hört att det även kan ha med magnesium att göra. Själv äter jag följande kosttillskott: omega 3, kalcium, magnesium, kalium och multivitamintabletter. Blir som ett helt litet mellanmål bara tabletterna :roll: :wink: :P

Växtvärk låter väl som ett ganska bra tecken på att det är action på gång i magen :wink: :?:

Sen vill jag hålla tummarna för dig angående din önskan att få ett planerat snitt. Jag känner inte din anledning men jag tror inte att det är nåt man önskar sig bara sådär.

:heart: Kram från Nancy
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Tack Jannika och Wifsta :heart:

Nancy: Jo tack jag mår fortfarande bra. Vilket å ena sidan känns väldigt bra å andra sidan känns lite oroligt. Jag har trots allt mått illa med båda barnen innan varav överlägset mest med lillstintan, så det här känns lite för lugnt. Å andra sidan har jag börjat äta B6 tabletter, ganska starka sådana, tidigt i den här graviditeten så har jag tur så är det bara vitmaminen som fungerar, vilket skulle kännas enormt lyxigt :D

Växtvärken kommer och går och är inte lika påtaglig som förra gången, men den känns rejält när det känns 8) Nu råkar det vara så att jag även äter jättenattljusolja som också påverkar hormonflödet och jag vet inte vad det har för effekt på själva graviditeten.

Tack för cocktailtipset :lol: 8) :heart:

Ang. Snitt: Mina moderkakor fastnar. Sist höll jag på att förblöda :shock: Dessutom sprack jag i livmodertappen, så vet inte alls hur pass fit for fight den är :roll: Min mamma som är synsk har sagt: "Inga mer vaginala förlossningar för dig, du kommer att dö nästa gång, du måste begära planerat snitt" :shock: 8-[ Och oavsett min mors syner så är det inte värt det, jag blir ändå ett "operationspaket" som inte får träffa bebis på flera timmar och får dras med kateter och dropp :roll: Sist förlorade jag sådana mängder med blod, så jag var inte mig själv på flera månader efteråt. Även ifall jag fick blod så var det långt ifrån vad jag hade förlorat. Så nej tack. Min kropp är bevisligen inte skapt för att föda barn, hade det varit på 1800-t hade jag varit tämligen död idag :cry:

Kram :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"