Antonias mamma skrev:Livet är svart och vitt på samma gång.
Jo, det är nog sant...
Vad underbart härligt att känna sparkar, jag saknar den känslan må du tro... Det är underbart att fantisera och planera för en ny liten familjemedlem

!
Och det svarta

... du vet ju att min pappa dog när jag hade Alice i magen, och att han aldrig ens hann förstå att han skulle bli morfar igen, och min minsta Frida kom sen när pappa varit död i två år, och jag känner en stor sorg över att de aldrig fick träffa sin goa morfar, och att han aldrig hann se sina minsta barnbarn

.
Men pappa/morfar är närvarande ändå varje dag, jag har kort uppsatt på honom i halltrappan, på väg upp till flickornas rum, så vi säger go´natt till honom varje kväll, och vi går till minneslunden varje vecka och tänder ljus och pratar om honom!
De vet vilken varm och rolig människa han var, och jag kan se honom i mina barn

och jag tror på nåt vis att han ser oss och är med...
Jag förstår att du känner lite panik och vill köpa mer tid, vi tänkte aldrig ens så eftersom pappa hade alzheimers, utan vi tyckte däremot att han fick ligga och plågas alltför länge innan han äntligen fick ro.
Så olika det kan vara...
Jag säger inte att du ska förlika dig och sluta hoppas och tro, men försök ändå att "carpe diem" och njut nu tillsammans - jag satt mycket med pappa och pratade och höll handen, även fast det var en envägskommunikation så inbillar jag mig att jag nådde fram till honom...
Vad säger din pappa själv? Har han förlikat sig med att inte kämpa mer, eller vill han besegra cancern? Har du nån att prata med om det här, i din familj?
Jag tänker ofta på dig!
Ta hand om dig
Kram Mia