lite frågor gällande riktigt ny lill-Skrutta!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

:lol: =D> \:D/ :heart: :thumbsup: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

Aaaargh!!! :evil: :evil: Rejält återfall inatt! :evil: Vaknade kl 1, kl 2 kl 3.30, 4.00, 4.15,4.45, 5.15 och 5.30. :evil: :evil: :evil: Tog vackert ramsan, men ååååå vad arg jag var inatt! Och trött idag skall väl tilläggas... :sleep:

Nåväl, det var väl det berömda återfallet så nästa natt återgår vi till ordningen! :-({|=
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

Nä.... Samma visa igen! :evil: :cry: :cry: :cry:

Vad in i helsike gör jag för fel nu? Precis samma situation som innan vi kurade. Uppvak kl 2, + sju uppvak med jämna mellanrum ggr mellan 3-7. :cry: :cry: :cry: :cry:

Inatt backade jag och ramsade bara i akuta nödfall, vilket ju i princip var precis vad vi gjorde innan kuren. Nåväl, det funkade ju inte innan, så man är väl inte bättre än att man tror att det skall bli annat resultat nu.

Ni som kurat... Vad skall jag göra. Jag orkar inte längre vaka :cry: :cry: :cry: :cry: och inte Lill-skuttan säkerligen heller! :cry:
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

Slut gnällt för denna gång... :D

Kan någon kurningsexpert hjälpa till lite? Skulle vara jättefint om någon hade tid med lite frågor!

Situationen är alltså följande: Kurnatt 4 och 5 gick kanon, men 6 och 7 käpprätt åt helskotta. Ett klassiskt återfall kan man alltså säga. Stackaren fick sina vaccinationssprutor, vilket ju kanske inte var passande såhär under uppföljningsveckan....

Nåväl, vid första uppvaket har jag gett en påminnelse med inbakad bekräftelse, eftersom hon tar ramsan väldigt fint. (Tystnar på direkten och lyssnar) Sedan får jag alltid en liten utskällning (ca 5-10 sek) före hon sover vidare.

Fråga 1
Skall jag bekräfta på nytt efter den ihopbakade ramsan, trots att hon helt tydligt vet vad som gäller?

Fråga 2
När hon börjar höras 10-15 min senare (troligtvis sovit emellan) skall jag då ramsa pånytt? (Skall sägas att jag i de allra flesta fall inte gjort det, eftersom hon sällan skriker upp sig, utan gnöl/gnäller högljutt. (Och vrider sig som en ål i sängen)) Här tar det oftast lääääääänge före hon somnar om (upp till 30 min). Bara för att vakna upp igen efter 10-15 min... :roll: Såhär såg våra nätter ut mellan kl 3 och 7 före kuren, och mönstret är därför mer än väl bekant! :(

Fråga 3
Skall jag fortsättningsvis backa, även när hon fått sitt återfall, eller skall jag också ta två steg tillbaka och hjälpa till lite mer vid varje uppvak? (Dvs. solfjädra, påminna och bekräfta precis som om det är de första nätterna? :?

Hon frågar ju fortfarande, så på något sätt måste jag få fram att det skall SOVAS, inte kollas om mamma håller vakt. Nu går hon ju och tror att det är HON som skall se till att jag håller vakt. :lol: Och det var ju inte riktigt det som var meningen....
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"