NorrlandsTokar!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lua

Inlägg av Lua »

Här är det helt fantastiskt :!: Häggen blommar och solen skiner, skiner, skiner. Allis är en riktig rymmare så mina stunder i solstolen blir inte så långa... Idag har hon dock trott sig mera hemma på gården så det blir nog bättre. Sandlåda är på G - det blir nog toppen!

Kram Lua. :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

KOMMER DET ÄR BLI NÅN TRÄFF I HELGEN ELLER HUR VART DET? oops caps lock :oops:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

I Östersund kan vi skryta med 25.2 grader i skuggan :shock: :lol: :lol: Sitter just nu inomhus en stund och pustar ut 8) Ska plocka upp lillebror från skönhetssömnen vilken minut som helst...

Lua: sandlåda är TOPPEN. Vi byggde en i våras och Vega kan sitta jättelänge och bygga/kratta/hälla vatten i vattenkannan. Jag sitter på en filt bredvid med lillebror. Skönt med sandlåda när man vill vara i skuggan och in e är så jätterörlig.

Rapportera om (den ev) träffen sedan :D

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Lua

Inlägg av Lua »

Jag åker gärna upp till Storforsen. Men om det "bara" är duggan och fjällström som är intresserade kanske vi skulle göra nåt enklare? Visst är ni lulebor båda två? Vad tycks?

Kram Lua. :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Jag bor då i Luleå, och jag håller nog med om att om det bara är vi så kanske det passar med något mer enkelt..=)
fjällström
Kontakt:

bil

Inlägg av fjällström »

Storforsen är ju en bit bort... Jag bor två mil söder om Piteå :?
Vad ska vitta på istället? Ska vi ta det senare eller träffas någon annanstans?
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
duggan

Inlägg av duggan »

Hugo har fårr magsjuka idag :? så vi blir hemma..tyvärr, det skulle vara så roligt att träffa alla A.w mammo som faktiskt inte bor så långt borta!!!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hellooooo :!:

Hur har ni det kära norrlänningar...? Sommar? Höst? Eller kanske vinter...? 8)

/Fjällmor
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D I Östersund är det strålande sol, höst i luften och 6 grader varmt. Har precis kommit in efter 1.5 h utevistelse m Vega ( Malte sover gott i sin säng) Vi har plockat de sista vinbären, rensat upp lite skräp efter häcken ( som vi klippt ned) Härligt med andra ord :D

Linda
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Heeej!!!
Äntligen höst :D jag älskar den här klara, friska luften, inga myggor :wink: och så gillar jag att städa :D Igår städade jag bort varenda blomma, bassänger, och vattenspridare!
lite tidigt kanske, men med två nätters nattfrost var blommorna inte så fina längre... I morrn ska jag klippa gräset, förmodligen sista gången, och sen bara njuuter jag av hösten!
Synd bara att mina kvarvarande gurkor fick på tafsen nu inatt, och var sorgligt svarta :(
Jaja, det var bara några gurkor :lol:
Men snön får gärna vänta, annars blir vintern bara FÖR lång! Det är så typiskt häruppe, vi ha knappt nån vår eller höst - PANG BOM så är det sommar, och PANG BOM så blir det vinter... lagom har inte hittat hit :wink:

Kram på er kära norrlänningar :heart:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Här i mitt lite mer lagoma norrlandshörn av Mälardalen så är det sensommar/tidig höst! Den mest älskade av årstider, jämte vintern. Vi har skitkalla nätter och äpplena dignar på våra 13 träd. Som tur är har frosten hållit sig borta hittills.

Vet ni hur man förvandlar ett stycke mälarhage till norrland förresten? Man reserverar ilsket alla björkar och tallar och sätter sågen i vart endaste ädelträd. Jag har inga känslor för askar och ekar, baskade slyträd! :twisted: Men nåde den som vill ta ner mina älskade gammeltallar! Hur kan man leva utan att höra tallen knäppa under sommarens varmaste dag undrar jag!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej godingar! :D

Här kommer höstfärgerna nu! \:D/ Och vita fjälltoppar! :-({|=

åh som jag trivs... :heart:

En typisk norrlandsfråga kommer nu:

:arrow: Hur tänker ni kring sorkfeber.. :?:
De varnar rätt rejält nu, det ska t.o.m bli värre än förra året :? Mina barn har alltid haft veden som syssla.. Även Lotass hämtar numera ved själv.. Men det ska man ju inte, p.g.a risken för sorkfebern... 8-[

Så hur gör ni?

:-k :-k :-k

/Fjällmor
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Hej hopp Norrlänningar! BLev så inspirerad sist när jag läste om miar70´s höststädning att jag genast gick ut och ryckte upp alla gamla blommor. Har nu planterat en massa tjusig ljung istället:-D Har precis som Fjällfolket funderat på detta med sorkpest. Harald har hjälpt till lite smått att stapla ved på baksidan så jag hade lite småångest när han hade hög feber förra veckan. Nu blir det inget mer vedstaplande för honom har vi bestämt. Finns ju en massa annat han kan hjälpa till med istället! Hur ser det ut på norrlandsträff-fronten här i höst? Jag skulle såå gärna träffa några äkta AW-are. Blir så less på alla aja-baja och skrik-mammor på ÖF och liknande.
Ha det gott!
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Sorkfeber :shock: vad är det :?: Har aldrig hört talas om. Vega är också med och staplar/hämtar ved.

Igår snöade det i Östersund :shock: fast på em övergick det i ösregn. Liiite tidigtfför vinter tycker jag. Förra året samma tid gick vi i shorts, min syster hälsade nämligen på och vi åkte in till stan i bara linne

Ja norrlandsträff låter himla trevligt. I Östersund kanske :wink:

Linda
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"