Kram Lua.
NorrlandsTokar!
-
Lua
I Östersund kan vi skryta med 25.2 grader i skuggan
Sitter just nu inomhus en stund och pustar ut 8) Ska plocka upp lillebror från skönhetssömnen vilken minut som helst...
Lua: sandlåda är TOPPEN. Vi byggde en i våras och Vega kan sitta jättelänge och bygga/kratta/hälla vatten i vattenkannan. Jag sitter på en filt bredvid med lillebror. Skönt med sandlåda när man vill vara i skuggan och in e är så jätterörlig.
Rapportera om (den ev) träffen sedan
Linda
Lua: sandlåda är TOPPEN. Vi byggde en i våras och Vega kan sitta jättelänge och bygga/kratta/hälla vatten i vattenkannan. Jag sitter på en filt bredvid med lillebror. Skönt med sandlåda när man vill vara i skuggan och in e är så jätterörlig.
Rapportera om (den ev) träffen sedan
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
Lua
-
fjällström
- Kontakt:
bil
Storforsen är ju en bit bort... Jag bor två mil söder om Piteå
Vad ska vitta på istället? Ska vi ta det senare eller träffas någon annanstans?
Vad ska vitta på istället? Ska vi ta det senare eller träffas någon annanstans?
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor 
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
-
Fjällfolket
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Heeej!!!
Äntligen höst
jag älskar den här klara, friska luften, inga myggor
och så gillar jag att städa
Igår städade jag bort varenda blomma, bassänger, och vattenspridare!
lite tidigt kanske, men med två nätters nattfrost var blommorna inte så fina längre... I morrn ska jag klippa gräset, förmodligen sista gången, och sen bara njuuter jag av hösten!
Synd bara att mina kvarvarande gurkor fick på tafsen nu inatt, och var sorgligt svarta
Jaja, det var bara några gurkor
Men snön får gärna vänta, annars blir vintern bara FÖR lång! Det är så typiskt häruppe, vi ha knappt nån vår eller höst - PANG BOM så är det sommar, och PANG BOM så blir det vinter... lagom har inte hittat hit
Kram på er kära norrlänningar
Mia
Äntligen höst
lite tidigt kanske, men med två nätters nattfrost var blommorna inte så fina längre... I morrn ska jag klippa gräset, förmodligen sista gången, och sen bara njuuter jag av hösten!
Synd bara att mina kvarvarande gurkor fick på tafsen nu inatt, och var sorgligt svarta
Jaja, det var bara några gurkor
Men snön får gärna vänta, annars blir vintern bara FÖR lång! Det är så typiskt häruppe, vi ha knappt nån vår eller höst - PANG BOM så är det sommar, och PANG BOM så blir det vinter... lagom har inte hittat hit
Kram på er kära norrlänningar
Mia
-
TorpSara
Här i mitt lite mer lagoma norrlandshörn av Mälardalen så är det sensommar/tidig höst! Den mest älskade av årstider, jämte vintern. Vi har skitkalla nätter och äpplena dignar på våra 13 träd. Som tur är har frosten hållit sig borta hittills.
Vet ni hur man förvandlar ett stycke mälarhage till norrland förresten? Man reserverar ilsket alla björkar och tallar och sätter sågen i vart endaste ädelträd. Jag har inga känslor för askar och ekar, baskade slyträd!
Men nåde den som vill ta ner mina älskade gammeltallar! Hur kan man leva utan att höra tallen knäppa under sommarens varmaste dag undrar jag!
Vet ni hur man förvandlar ett stycke mälarhage till norrland förresten? Man reserverar ilsket alla björkar och tallar och sätter sågen i vart endaste ädelträd. Jag har inga känslor för askar och ekar, baskade slyträd!
-
Fjällfolket
Hej godingar!
Här kommer höstfärgerna nu! \:D/ Och vita fjälltoppar!
{|=
åh som jag trivs...
En typisk norrlandsfråga kommer nu:
Hur tänker ni kring sorkfeber..
De varnar rätt rejält nu, det ska t.o.m bli värre än förra året
Mina barn har alltid haft veden som syssla.. Även Lotass hämtar numera ved själv.. Men det ska man ju inte, p.g.a risken för sorkfebern... 8-[
Så hur gör ni?
:-k :-k :-k
/Fjällmor
Här kommer höstfärgerna nu! \:D/ Och vita fjälltoppar!
åh som jag trivs...
En typisk norrlandsfråga kommer nu:
De varnar rätt rejält nu, det ska t.o.m bli värre än förra året
Så hur gör ni?
:-k :-k :-k
/Fjällmor
Hej hopp Norrlänningar! BLev så inspirerad sist när jag läste om miar70´s höststädning att jag genast gick ut och ryckte upp alla gamla blommor. Har nu planterat en massa tjusig ljung istället:-D Har precis som Fjällfolket funderat på detta med sorkpest. Harald har hjälpt till lite smått att stapla ved på baksidan så jag hade lite småångest när han hade hög feber förra veckan. Nu blir det inget mer vedstaplande för honom har vi bestämt. Finns ju en massa annat han kan hjälpa till med istället! Hur ser det ut på norrlandsträff-fronten här i höst? Jag skulle såå gärna träffa några äkta AW-are. Blir så less på alla aja-baja och skrik-mammor på ÖF och liknande.
Ha det gott!
Ha det gott!
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429
Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Sorkfeber
vad är det
Har aldrig hört talas om. Vega är också med och staplar/hämtar ved.
Igår snöade det i Östersund
fast på em övergick det i ösregn. Liiite tidigtfför vinter tycker jag. Förra året samma tid gick vi i shorts, min syster hälsade nämligen på och vi åkte in till stan i bara linne
Ja norrlandsträff låter himla trevligt. I Östersund kanske
Linda
Igår snöade det i Östersund
Ja norrlandsträff låter himla trevligt. I Östersund kanske
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
Fjällfolket