underbar lite kräksbebis

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
kiki

underbar lite kräksbebis

Inlägg av kiki »

Hej alla förståndiga mammor och pappor, hoppas ni kan hjälpa oss. vår 15 veckor gamla dotter Mio är en kräksbebis, hon har kräkts sen dag 1 och sen har det fortsatt. Vi har provat att byta tillägg från Babysemp till Enfamil AR (som tjocknar när det kommer ner i magen) men det blir inte bättre. Hon äter smakportioner av pureér och gröt med god aptit, men tillägget blir problem då det är rätt dålig lösning på Enfamilen så hon gråter när det stoppar igen i nappen. Jag vill ju att matstundet ska vara en njutning, nu funderar jag på om jag ska gå över till t.ex majs välling eller mera gröt. hjälp mig hur har ni gjort med era kräksbebisar.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
TinaT

Inlägg av TinaT »

Hej kiki

Min son kräker också mycket, nästan alltid efter varje mål. Ibland flera gånger också. Men jag har aldrig bekymrat mig för det eftersom han ökar så fint i vikt. Du skriver inte om Mio ökar fint i vikt? Om hon går upp i vikt skulle jag inte oroa mig för kräkningarna - om de inte är kaskadliknande förstås, då borde en läkare titta på henne och där tror jag BVC är bäst på att råda.

mvh Tina
kiki

Inlägg av kiki »

Tack för ditt svar, vi har oxå tänkt att bara strunta i det men det verkar som hon själv tycker att det är rätt jobbigt. När hon äter tar hon några klunkar sen gråter hon, men ibland funkar det jätte bra, så vi nämde det på BVC och fick rådet om Enfamil. Men det känns som vi kanske ska släppa det helt och hållet. Annars mår hon jätte bra, sover 20-07 med lite påfyllning i sömnen vid 22. det kan jag tacka alla här på forumet för och försåss Anna W, för inte hade jag trott att hon redan kan sova så mycket. Vi har kört standard modellen sen hon var 1,5 månad. På dagarna är hon jätte glad och nöjd förutom när det där matning. Gröt och andra provsmaker går utmärkt. Hon är en liten tjej på 5,5kg men följer sin egen kurva perfekt. Ikväll fick vi till SKRATTET till godnatten för första gången, hon somna på 2 röda sekunder.

Social delaktighet
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt :!: Tack, tack :D Och välkommen är du :lol:

:D Jag tycker den där vällingen låter konstig. Tjocknar i magen :?: Urk :roll: (förlåt :oops: )

Gör matlivet lika enkelt och trevligt som sovlivet, tycker jag :wink: :lol: Du känner på dig vad det är hon ska ha. Tycker jag det låter som.

Och vet du, först läste jag trådrubriken som kärleksbebis, inte kräksbebis :lol:

Så den kärleken lyste igenom. Ge henne lite från mig också :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
kiki

Inlägg av kiki »

Tack Anna
Jo, nog är hon en Kärleksbebis alltid, jag har Felix som blir femton år i januari som jag var själv med tills jag mötte min man för 2 år sedan. Jag är 42 och han är 45 han har inga barn tidigare. Vi tänkte att vi var för gamla men på Lucia förra året fick vi ett positivt grav besked och nu är hon här. Hur underbar som helst. Det känns som en gåva att få göra om detta "bebislivet" och dela glädjen med någon är helt underbart. Nu ligger hon i vagnen på balkongen och sover sin eftermiddagslur.
Kiki

Social delaktighet
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"