Vill inte äta ur flaska!

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
JH

Vill inte äta ur flaska!

Inlägg av JH »

Vi lät elsa äta ersättning i flaska första gången vid 2 1/2 månads ålder, då jag skulle bort en halv dag, det gick finfint! :D Sen har vi gett henne flaska lite då och då och det har alltid gått bra. Sist vi gav henne ersättning var vid jul.

Nu skulle jag prova välling för första gången förra veckan och hon vägrar ta flaskan! [-( Till saken hör också att hon fick sin första tand i slutet av december och nu tuggar hon bara på nappen och skrattar när jag ger henne flaska. Jag ser till att det kommer ut ersättning så att hon vet att det är det som är i, men hon vägrar ändå suga tag.

Det är väl inget jätteproblem, men det känns trist att jag inte kan vara borta eftersom min man då inte kan ge henne välling eller ersättning. Sen är det ju också dumt om hon blir sjuk och behöver mycket vätska och jag inte ammar längre.

Kan man ge välling i pipmugg? Hon älskar att dricka vatten ur pipmugg i alla fall...
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Det är klart att du kan ge välling i pipmugg, det finns dessutom "pipar" att sätta i nappflaskan om man skulle vilja ha det. Men mitt råd är ändå fortsätt truga. Konstla inte till det för mkt utan gör det bara självklart och framhärda så ska du se att hon snart börjar äta.
Håll henne med hjälp av ömma järngreppet och tratta in flaskan. Titta på TV eller prata med ngn annan. Ingen överkoncetntration på det lilla barnet som ju självklart äter (låtsas du som) :wink: :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"