Krånglar med dagslurarna...
Krånglar med dagslurarna...
Det funkar så himla dåligt med sonens dagslurar... Jag vet inte vad jag ska göra. Han somnar ganska snällt, brukar ta 5-10 minuter nu, vagnar kanske ett par tre gånger. Men sedan vaknar han antingen efter 20 minuter, eller om man har tur efter 45. Sedan skriker han snabbt upp sig, och ibland kan det ta ett par minuter att vagna honom lugn sedan. Sedan drar han igång så fort jag släpper vagnen
. Och varvar upp sig medan jag avvaktar... Alla blir lidande av detta krånglande
Sonen som knappt kan hålla sig vaken hela vakentiden sedan, dottern som blir ledsen när hon inte får någon "mammatid" för sonen ska antingen vagnas eller ammas eller grejas med på annat sätt... Hur lång tid ska det ta innan tiderna sätter sig, innan han kan sova bättre på dagarna??? Kvällarna är dock jättebra, somnar snällt och sover sedan lugnt, vaknar inte alls som på dagarna.
Sommarbebis -08
Läs på om vagningstekniken. Du skall vagna honom lugn. Hålla tiderna. Och coola ner. Det kommer att sätta sej. De kan ta tid, men håll dej lugn och ha rätt attityd. Han skall inte behöva "vråla" i en halv timme. Men det gäller också att gå i rätt tid så att du inte hamnar i vagningsträsket (där vill ingen va). Du kan också se till att vara beredd, vaknar han efter 20min, stå där o ge genast besked att han skall fortsätta sova - han skall inte hinna skrika upp sig. Dra några ordentliga vagningstag, skak och gå därifrån. lyssna, dra några tag till om det behövs, skak, gå osv..
du skriver att det kan ta några minuter innan han är lugn då du vagnar. Träna att vagna - du bör få tyst på honom på mindre än några minuter..
Va skönt att kvällarna är bra. Njut och lycka till
kram
du skriver att det kan ta några minuter innan han är lugn då du vagnar. Träna att vagna - du bör få tyst på honom på mindre än några minuter..
Va skönt att kvällarna är bra. Njut och lycka till
kram
Storasyster 2005
Lillabror 2007
Lillasyster 2008
Lillabror 2007
Lillasyster 2008