Jag tycker så mycket om hans artikel i de äldre upplagorna av Barnaboken och saknar den i de nya. Jag undrar om artikeln finns översatt till engelska eller något annat språk, vet någon? Eftersom jag skulle vilja ge den till en del som jag känner som inte kan svenska.
Finns det något annat av honom att läsa någonstans? Är han svensk? Lever han?
Otto Stieger
Otto Stieger
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09
There´s a place in heaven for women who help other women...
There´s a place in heaven for women who help other women...
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Otto är tysk. Professor. Lever och undervisar (Bremen, tror jag). Han var student i Umeå en gång i världen och blev sambo och fick en son där. Och svenskan.
Han har skrivit flera böcker, bl a om "häxornas" i Europa bittra öde. Han borde gå att hitta via nätet!
Jag tror inte just den artikeln finns översatt till engelska, men det vet jag inte.
Jag tog bort den från nyaste Barnaboken därför att jag ville rensa bort allt socialpolitiskt resonemang som inte är riktigt tillämpbart på resten av världen, om man säger. Jag ville renodla den till att verkligen handla om barn, tidlösa barn, barn som människor med universella basbehov här i världen.
Han har skrivit flera böcker, bl a om "häxornas" i Europa bittra öde. Han borde gå att hitta via nätet!
Jag tror inte just den artikeln finns översatt till engelska, men det vet jag inte.
Jag tog bort den från nyaste Barnaboken därför att jag ville rensa bort allt socialpolitiskt resonemang som inte är riktigt tillämpbart på resten av världen, om man säger. Jag ville renodla den till att verkligen handla om barn, tidlösa barn, barn som människor med universella basbehov här i världen.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022