Vilopaus!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Vilopaus!

Inlägg av miar70 »

Hej alla kacklare :D

Jag känner mig lite trött :sleep: och har nu i min ensamhet (småbarnen sover, guben jobbar, storungarna spelar boll) kommit på att jag behöver ett litet brejk :!:

Tyvärr har jag så DÅÅLIG fantasi, och är aldrig borta, så jag vet inte VAD jag ska göra! En helg i augusti kanske (hinner inte före...) med min käre, någonstans... :heart:

Vad gör ni andra av er, när ni behöver ladda batterier och vila ut :?:

Alla tips mottages tacksamt :!: :D

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Man behöver inte göra så mycket. Att komma från hemmet ett par dagar kan vara välgörade i sig.
Bo på hotell någonstans eller hyr en stuga. I skogen, vid havet, på Öland eller i fjällen. Vad man nu gillar. Ta promenader hand i hand och må bra. Äta gott (inte nödvändigtvis det dyraste).

Annars kan man åka på spa -det är verkligen att ladda batterierna. Få massage och äta god mat. nu vet jag inte när du vänter barnet och man ska ju inte åka på spa om man är gravid.

Det var vad jag kom på.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej LO :D
Varför inte spa när man är gravid :cry: :?: Det låter ju så underbart... (Bebisen kommer i november) :D
Jag skulle gärna se att jag har alla bekvämligheter som finns att tillgå, med mat osv... :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag tror inte att de vill ge massage till gravida. Vet inte varför, kanske mest handlar om att de inte kan ge garantier och inte har utbildning för det.

Men nu var jag inne på ett ställe och kollade och där sa de gravida innan vecka 13 och där är du ju inom god marginal, så spa kanske ändå är ok. Du får väl ringa och kolla.

Vi skulle åkt iväg, jag och maken i februari, men för första gången blev Vera magsjuk. Så det blev inte och sedan har det inte blivit av :(

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Jag och sambon åkte på spa när jag var gravid i vecka 36! :D
Och jag fick rygg-massage sittandes grensle över en stol. Jätteskönt för mig, men trist ställning för massösen :wink: Men det var HON som sa att det gick bra.
Och så badade jag bubbelpool, men gick ur för det kändes obehagligt i magen.
Men skönast av allt var en LÅNG härlig fotvård/massage!!! För att få fotmassage kan man vara hur gravid som helst! :wink:
Och man kan få ansiktsbehandling, inpackningar, kroppspeeling, hårkur o.s.v

En litet anekdot från vår helg...
Vi skulle ut och äta 3 rättesmiddag, gjorde så, och så skulle vi gå på bio efter det. Vi såg "Proof of life" och det är en LÅNG film...
Efter ungefär en timme blev jag akut kissnödig, som man ju ÄR JÄMT när man är såpass gravid! Smög mig mot dörren i biosalongen, för att finna att dörren var LÅST! :shock: :shock: Jag kom inte heller ut i nödutgången (synd, det var verkligen NÖD!!! :shock: ) Så det var bara att hålla ut, en timme till! Jag hade nästan frossa det sista! :shock: :twisted: :lol: Fruktansvärt! Hur kan ma låsa in sina biogäster!?

Spa är i alla fall definitivt att rekommendera! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej!

I augusti är ju våra omgivningar helt underbara! hmmm....iofs är de ju alltid det :-k #-o :lol:
Mitt tips är således fjällen/vildmarken...inget skänker sån vila som Moder Naturs ljuvliga famn :!:

Titta gärna in på hemsidan så ser du hur vi har det :lol: ...kanske just min lilla fjälldal kan locka... :?: :wink: :lol:

Hojta i så fall så bju' vi på kaffe :!:

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

nämen nu ser jag ju! skratt!

skickar ett pm... :wink:

Kram!
Mindy

Inlägg av Mindy »

Det där med att inte massera gravida är nog lite överdrivet i allmänhet. Åk på spa! :D
Här i Umeå finns det ett ställe där man kan få massage på en särskild bänk för gravida, liggandes på mage! :D http://www.umearygg.se/

Jag drabbades av otäcka låsningar i ländryggen i helgen :cry: och fick t o m behandling av naprapat för det även om det var lite motvilligt. Det var jag som propsade på det eftersom det DEFINITIVT inte hade varit möjligt att gå 7 veckor till som en ostkrok. Inte bra för bebisen heller - tror jag.
Tyckte att bebisen var mer stillsam de 2 dagarna som jag hade ont och var sned och vind. När låsningarna lossats och jag fått massage så har det varit full fart i magen som vanligt och inga värkar än i alla fall! :wink: :lol:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol:
Samma här! :D
Även jag fick en naprapatbehandling en gång i slutet av graviditeten med Ida.
Min sambo, som har en massageutbildning i ryggen (NÄÄÄ :twisted: tro inte att jag har haft någon större glädje av det genom åren!!! :? ) vägrade/vågade inte massera mig när jag var så stor.
Ryggen hade låst sig fullständigt, och det var hemskt! :shock:
Ringde en naprapat som sa, "-Du, jag vet EXAKT vad det är och vart det sitter, jag får inte, men fixar det på 5 minuter, säg det inte till någon bara... 8) "
Han tänjde, jag gav motvikt åt mitt håll, och KNÄPP, där lossnade det!!! :D Och inte ville han ha betalt heller, naprapaten! Helt otroligt, jag hade glatt betalat stora pengar i det läget! :lol:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Anledningen till att man inte far massera nar man ar gravid, sa de till mig, ar att de ar radda for att man slappnar av och losgor vissa muskler som kan leda till for tidig forlossning. MEN jag gick till naprapat som ahr laaang utbildnign och vet var man itne kan massera och var man kan.

Nar det galler spa var vi ocksa pa spa nar jag var gravid. fotmassage, ansiktsbehandling och jacuzzi med aroamtiska oljor fick jag. SAAAAAA skont! Laddar alla batterier som finns, god middag pa kvallarna och promenader vid stranden.... kan inte bli battre... vi var i Bastad, hur bra som helst, de hade en fantastisk angbastu som ajg flyttade in i.

Det finns spadel i torkeov ocksa, och varberg har ett som ar jatte bra.... Annars haller jag helt med Fjallmor, ut i naturen, INGET gar upp mot den!
3 fina...2005, 2007, 2010
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack alla för så underbar tips :!:

Måste ta och kolla upp några span, det låter ju onekligen hur skönt som helst :!: Man kan ju skippa massagen, och gå mer in för sovni´ng och ätning :lol:
Naturen är såklart toppen, men bor ju liksom ute på vischan och är ute i naturen varje dag, så det är ju min vardag...
Du fjällan, vad har du för hemsida :?: Nyfiken blir jag... :wink:
Nåväl, tror jag ska sätta mig och surfa runt och kolla upp lite spaalternativ nu, bl a det i Umeå, det ligger ju "bara" 40 mil härifrån :wink:
Kram till er alla!
Mia
Mindy

Inlägg av Mindy »

Äsch, nu har jag nog varit lite otydlig märker jag. :oops: Stället där man kan få gravid-massage är inget spa... :cry: "bara" en vanlig ryggklinik.
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Fotspa, det är ju bara det ljuvligaste!

Är CHOCKERAD - läsa in folk i biosalongen :?: :!: Det är ju livsfarligt :shock: :!:

Jag har köpt hus :!: Tänkte hyra ut i sommar :lol: Spa har jag själv, här hemma - bubbelpöl :wink: Har fått lära mig via instruktionerna att Jättegravid Kvinna inte ska bada pöl mer än 20 minuter.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"