Halloj Anna!

Tack för din fina peppning.

Vad härligt att natten blev "normal" för er! :thumbsup: Då är sviterna från vaccinationen över nu? Skönt....
Hej å hå, det lilla trollet har visst gått och dragit på sig en förkylning. Jag gissade att något sådant var på gång redan igår eftersom lunchluren börjat strula och jag tyckte att han nös väldigt mycket. Han är lite snorig och hes men verkar inte ha feber tackolov.
De struliga lunchlurarna igår och idag (!) tillskriver jag förkylningen.
Idag var jag tvungen att åka iväg en sväng för att hämta en hel drös med leksaker som jag fyndat på Blocket

Tyvärr var mitt lilla snormonster ruskigt pömsigt och slocknade som en stock så fort vi satte oss i bilen. Han somnade hela 45 min före sin eftermiddagslur!

Gick inte att väcka honom så jag lät honom sova sina 30 min i bilen. Lade honom 15 min tidigare ikväll, hoppas att han kan sova inatt. Jag har lagt lite böcker under sängbenen vid huvudänden av sängen för att han ska komma upp med huvudet lite. Lille skrutt...
Jaaaa du... dessa vargtimmar.... Vi kämpar på här hemma. I morse vaknade Oliver redan 04:45(!) men då hörde jag på honom att han fortfarande var trött och mycket riktigt somnade han om av sig självt på någon minut. Sedan vaknade han 05:25 och då gav jag faktiskt en pangramsa via babyvakten! Han blev lite arg men tystnade på 5 min. Å andra sidan började han gnälla 7 min senare så han kanske aldrig somnade däremellan.

Vid det laget hade jag gått upp så jag gav en ny pangramsa (ifall han hade sovit) samt satte på klassisk musik. Tog 5 min så var det tyst därinne, sedan vaknade han 06:16 och jag skyndade mig att göra Glad Morgon (ska ju vara 06.30 egentligen...)
Som jag skrev här igår så är jag själv lite förvirrad över vilken strategi jag ska ha i vargtimman. Jag brukar köra stenhårt med pangramsa + klassiskt men igår och idag när han vaknat och inte låit ledsen så blir jag lite kluven; kanske att han klarar att somna om själv ifall jag inte lägger mig i?
Vad jag definitivt har märkt är att OM jag ska ge en pangramsa så måste den komma omedelbart när han börjar gnälla. Om han har fått vara vaken en stund innan jag ramsar så blir han bara arg...

Jag har slutat att göra husljud. En pangramsa med klassisk musik och sedan inget mer (om han somnar och vaknar igen upprepar jag dock).
Tror att Bianca löste det hela med Ronja genom att sluta göra någonting alls, och då försvann deras vargtimmar?
Kramar