Har en son på 5 veckor som de senaste veckorna fått svårare och svårare att sova.. Han är SÅ RÄDD för att somna in! Det har blivit värre och värre och de senaste dygnen har han skrikit sig till sömns i 3h när vi "nattat" honom. För det gick inte längre att han bara somnade in i famnen... Så igår blev jag desperat och googlade! Hittade Camilla Läckebergs blogg där hon berättar om samma problem och om hur Barnaboken hjälpte henne! TACK GODE GUD, äntligen ngn annan med samma problem! Som tur var hade jag precis fått Barnaboken i present av en vän! Så vi började mata, mata, mata... Och inatt sov han SÅ GOTT! Idag har vi jobbat jättemkt med matningen för att dämpa hans dödsångest (läst mig till att det är det han lider utav) , han har ännu inte direkt lyckats somna mer än 20min efter 2 av målen under dagen men det är ju ngt! Och nu sover han gott i sin säng för natten, MEN. När jag kikade här i forumen inser jag att jag nog gjort ett kolossalt fel! Jag ammar ju tyvärr inte längre (han svalde för mkt luft och fick ligga på barnmedicin där de resonerade fram att ersättning i MAM's anti-colic flaska var bäst) så nu vet jag inte hur jag ska ställa mig till SM när han får ersättning? Idag har vi kört på kanske 120ml första portionen, sen liten paus, sen 90ml, sen skötning och umgänge och sen 60ml och sen har han legat och kikat länge tills han blev trött och ledsen och fick 30ml till så han slocknade i famnen och sov ca 20-30min... Och då satte vi igång igen! Men får han inte ont i magen av all mat?! Han som redan kräkts HUR MKT SOM HELST före vi började med detta, nu lär det väl bli ännu värre?
Ge oss råd!
Tack på förhand!
/ Emelie