Börja plugga!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vad skoj Johanna, jag läser också Naturkunskap B på distans men jag kan ju inte skryta med att jag pluggar så ögonen blöder precis. Har klarat av alla inlämningsuppgifter och labbrapporten och ska nu ha slutprov på fredag. Så denna vecka får jag nog lämna hemmet då och då för att få plugga i lugn och ro. :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Chokladkaninen: Tack :heart: och jag håller med dig! Never again :wink:

SusanD: Vad kul :D Är det en intensivkurs? Tänkte eftersom du är klar så snart. Själv slutar jag inte förrens i slutet av december.

Jag älskar att plugga faktiskt, vilket jag absolut inte gjort tidigare. Chokladkaninen skrev en gång så blir man verkligen motiverad efter att ha varit hemma och för mig har det stämt till 100%
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej alla pluggon 8)

Hur går det för er, snart lite jullov?!?

Mamma J, har du kommit igång? Johanna w och SusanD, är ni klara för termingen?

Mitt pluggatåg tuffar på i oförtruten fart, är inne på min tredje kurs nu (vetenskapsmetodik... :roll: ) och väntar på svar på min andra tenta, en femtimmars salstenta i "Välfärdsstat i förändring". Den var riktigt svår, och jag känner mig inte alls säker på att det gått vägen. Vi har blivit lovade att få tillbaka den före jul, så jag hoppas det blir så. Första tentat (en hemtenta på nio sidor där vi skulle belysa ett fall ur fem olika perspektiv, jag svettades under en hel vecka med den...) lyckades jag få B på, helt fantastiskt! Vi var sju som fick B, av 105 elever, och jag är så stolt och glad över det. Men som sagt, den här tentan känns liiite värre, så jag är rätt nervös. Och tempot är högt, oroar man sig inte för ett tentaresultat så är det nästkommande tenta, redan 15 januari ska det skrivas igen. Pust! Har inte riktigt hittat studietekniken så det är lite slitigt.

Men KUL :D , oj vad jag trivs! Jag skulle lätt kunna bli en sån där som pluggar forever, tror jag... Kanske säger jag inte samma sak om tre år :wink:

Nu ser jag fram emot några dagars julledigt, vi går fram till 22 och börjar igen den 7, så jag tror batterierna ska hinna laddas ordentligt :santa:

Kram alla!

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Naturkunskapen B är avklarad, läste den helt på distans vilket är ett lite märkligt sätt att studera på men funkar fint när man bor i skogen som jag och har huset fullt av små barn.

Kämpar nu med Matte B, även den på distans, men jag känner mig dåligt motiverad så här i juletider.

Vad du är duktig miar70, att du hittat vad du vill plugga och hoppade på det tåget. Strongt tycker jag.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Wow Mia du är grym :!: Jag får ångest bara av att läsa om 5h tentan :shock:

Susan: Vad duktig du är! Läser du på kvällarna då? Distans kräver ju viss själv disciplin, jag är impad!

Jag själv då? Jo, jag läste klar Natur B men har inte fått mitt betyg än, men jag gissar på MVG vilket känns underbart :D isf.

Av olika anledningar så blev jag tvungen att lägga drömmen om ssk åt sidan och välja något annat och mitt andrahandsval blev lärare så jag börjar läsa till lärare nu i mitten på januari. Jag ska bli lärare från 6års tom. 6:an med inriktning på SO ämnen så det känns kul och spännande :D Min mamma är lärare där så jag kommer få en hel del hjälp vilket kommer tas emot tacksamt för jag är super nervös eftersom lilla H är sjuk så ofta :( Men jag har ju iaf klarat av att läsa på halvfart nu så det ska nog ordna sig :wink:

God jul på er alla pluggon :santa: :heart:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Åh, vad ni är duktiga allihopa! :D Jag älskar mina studier, fast de räknas ju som jobb. :lol:

Jag tycker att det här med kombinationen studier + barn är extra bra därför att man är motiverad och disciplinerad (annars funkar det ju inte... :roll:) och mår bra av att ha ett eget projekt. Jag jämför nämligen ofta min tillvaro för ett och ett halvt år sedan, när Storasyster var drygt 1, men min tillvaro nu, när Bebbo är drygt 1. Och skillnaden är milsvid! :shock: T ex tänker jag: Vad skönt det är nu innan Lillebror blir sådär gnällig och frustrerad som Storasyster var :oops: - och sedan inser jag att det skulle ju vara nu. :mrgreen: Men nej, Lillebror uppför sig precis som 1-åringen i Barnaboken (och är inte jobbig, vilket jag - tyvärr! - stundtals tyckte att Storasyster var :cry:).

Och skillnaden: jo, jag har en meningsfull tillvaro nu. :D Visst finns det andra skillnader, som att det är lättare att komma ut här - men jag slet mig ut oftast två gånger om dagen när Storasyster var 1-åring också. Så den avgörande skillnaden är att jag är nöjdare, piggare och gladare och en bättre person - och därmed har lättare att vara en bra förälder.

Skrämmande eller uppmuntrande? O:)
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"