Nu har det gått ett tag. Intressant utvecklingen av tråden.
JO, det jag menade med "attityden" var att om antingen kan ett problem med stökigt barn (tex vid matbordet, har även jag dotter som ramlar av stolar ofta), så kan man fundera om det beror på ens attityd. Är det för att barnet är "ouppfostrat" som det beter sig som det gör? Eller är det för att barnet har en dålig balans, eller som ni nu testat konvergensen?
Jag menade alltså att är det det senare så hjälper det inte att bli en mer "konsekvent" förälder eller finna lösningen i diverse uppfostringsmetoder...
Jag har själv fått en del råd om hur jag helt enkelt bör bli en striktare mamma etc... Men det funkar inte så för oss, för problemet ligger i att min äldsta dotter har en hjärna som inte fungerar optimalt om man säger så. (Vems gör det förresten?)
För oss ligger ju då lösningen inte i att hitta rätt uppfostringsmetoder för att komma till bukt med problemen, utan i att definiera hennes svårigheter för att kunna öva upp de svårigheter hon har.
Nu har vi nog större bekymmer än ni och jag ska faktiskt åka till Philadelphia om två veckor för att gå IAHP:s kurs...Sen kommer jag tillbaka lite klokare får vi hoppas