1) Ja, det är något du görMamasnest skrev: 1) - - ibland blir hon rasande och jag måste buffa och ramsa i upp till 30 minuter. Min teori är att hon då inte varit tillräckligt trött men det kanske är något jag gör?!
2) En annan sak jag undra över är det här med äldre barn. - - - Sambon berättade att han fortfarande lägger henne på mage, och gör solfjädern på henne innan han ramsar och går ut varje kväll.![]()
![]()
![]()
2) Du frågar om man verkligen ska...osv, men det finns egentligen inga regler här annat än den som heter kommunikation. Jag tycker du ska lära av din sambo. Ännu bättre - be honom lägga den lilla ett par kvällar nu först och vila själv
Attityden av Självklarhet, attityden av säkerhet - det är den som skjuter vargarna och ger tryggheten. Vad man sedan faktiskt gör eller inte gör, är inte så noga - det är HUR man gör det som är avgörande. Mer förtroende för lilla barnet, alltså, och inse - även om det är smärtsamt - att du faktiskt STÖR med din trötta, negativa misstro. Det är det sista små barn behöver. Den färgar din närvaro hos barnet nu och därför får du detta "raseri". Gå ut och håll dig borta
Vill be dig att läsa januarikrönikan och verkligen försöka ta till dig budskapet om just säkerheten