Hej hej!
Ja, just det ja! Har inte tänkt på det här med sömnmängden o att det ändras nu igen! Ska jag flytta fram den sista luren till fyra o köra 20 min då eller vad blir bäst? Det har ju ett bra tag varit så att hon inte sovit mer än drygt 20 min heller, eftersom det tagit 10 min innan hon somnat o sen har hon vaknat tidigare o tidigare på den luren. Men vilken tid ska jag lägga 20 min på?
När är det sen dags för en sovning/dag? Hur gör jag då med schemat? När ska hon sova långlur då?
Jaha, ni ramsar direkt vid minsta pip. Det har inte vi gjort, vi har mer väntat tills det "behövts", dvs när hon börjat låta irriterad. Sen är det ju vårt dåliga samvete....

Hon har ännu inte fått eget rum. Hon sover i vårt sovrum än, men innan helgerna är slut så ska hon ha eget rum. Måste måla om lite o pyssla först bara. Det som har känts dumt med klocka är oxå att jag gärna ser att sonen sover tills han vaknar, ibland sover han till åtta o det känns som att det behövs. Han slutade sova på dagen väldigt tidigt, ungefär när Signe kom, o sen dess har vi inte väckt honom vid sju som är hans egentliga schema.

Fast det har ju funkat jättebra, han krånglar aldrig vid läggning, för den ruckar vi inte på, han läggs vid sju. Om jag har en väckarklocka till Signe så kommer han oxå att vakna av den, för de har rum bredvid varandra. Hmmm, ska klura på det ytterligare.
Ska även prova med musik, fast har ingen klassisk musik, men det mesta går väl bra, eller? Kanske inte ska vara nån som sjunger... Undrar vad Wille kommer tycka om musik??? Känns lite hemskt att slå på musik så man inte hör henne, men det funkar, antar jag.
TUSEN TUSEN TACK!