Du skriver att hon är rädd för sin säng, men det är DINA tankar du projicerar på henne, så sluta upp med det! Sängen är ingen farlig plats att vara på och det ska du genom handling visa är sant! Så bort med tycka synd om och bort med stackar liten!
Här ska skrattas så ungen kiknar, mamma ska med stort självförtroende lägga damen och göra ett ordentligt tillrättaläggande och RAMSA ut med massor av attityd. När du har säkrat henne så ska du springa iväg till dom 18 andra korna och 7 ungarna. Låt henne vara, ge henne den tilliten, och framför allt spring inte där i tid och otid och "visa" att sängen är en farlig plats så mamma behöver komma in och ge henne fysiskt beskydd. Genom ramsan ska du förmedla lugn, trygghet och säkerhet!
Läs denna: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
Lycka till!
//Malin