Igår och idag har Simon varit en riktig krångelmakare vid måltiderna.
När han ska äta tar han tag och suger i kanske 1-2 minuter sen släpper han och börjar titta på annat och åla sig. Vi har bara varit hemma idag och inget har stört oss. Jag gör enligt "instruktion" och avbryter för rap som om JAG hade bestämt att det var dags och provar om och om igen men när jag lägger till honom igen så spänner han sig i en båge trycker sig ifrån mig och protesterar ilsket. Sen ligger han och tittar på mig och grälar högljutt när jag försöker verka väldigt upptagen med annat (TV eller så).
Om vi pratar och busar en kvart efter "rapen" så kan det gå bättre igen. Bäst funkade det ikväll om jag buffade rumpan lite lätt samtidigt som han låg vid bröstet. Vid middagsmålet så stökade han så här och jag "rapade" honom 6-7 gånger och hade precis börjat ge upp och inse att han tydligen inte var hungrig...DÅ sög han tag och åt en rejäl portion, samtidigt som han emellan gormade på.
Förstår jag inte hans frågor
Jag tycker mig ha en attityd som säger att ALLA naturligtvis äter och allt är precis som vanligt och i sin ordning men snart börjar nog mina frågor "sippra igenom".
Jag vill absolut inte börja släppa in några vargar
Orosmoment
Vi har putsat lite på hans schema sen han började sova 11 timmar men det är inte alls några stora ändringar (morgon 30 min tidigare, och 30 min kortare middagslur). Det jag har ändrat på sen igår (efter råd här) är att jag ammar direkt efter puré (lunch) och gröt (kvällsmat) i stället för att vänta 30 min (och ge all mat inom en timme).
Han har börjat utöka sina portioner så när krånglet uppstod vid de måltiderna igår trodde jag först att han helt enkelt var mätt men så här var han även i morse efter 11 timmar natt
Han vaknade 05.45 i morse (morgon 07) och var mer frågvis än han varit någon gång tidigare. Det tog 45 minuter att få honom att somna om och då fick han sova till 7.15 då jag väckte honom. Lite mer gnällig och gnölig än vanligt har jag också upplevt honom rent allmänt idag. Dagslurarna har dock fungerat bra utan protester; 1,5 timme på fm, 2,5 timme middag och 20 min innan kvällsmålet. Har bajsat normalt.
Vad tror ni