Hej

Vilka härliga tips du har fått från cece
Några tankar från mig:
maernsp skrev:Hon är en svårflirtad tjej så vi har bestämt oss för att inte busa nåt i sovrummet innan läggning, då känns det som en förlängd läggning o den proceduren ska ju hållas kort.
Bra! Men gör verkligen ert yttersta. Och låt det ta tid, gärna 10 minuters riktig glädje. Och försök göra det roligt för er själva också, annars blir det lätt krystat och det känner de små liven av.

Maten ser bra ut, men det beror ju förstås på hur mycket hon får i sig. Jag skulle nog prova att lägga kvällsslurken 18.30 så att hon är proppis när hon ska sova. Får hon ordentligt av amningen, tror du? Annars kanske du skulle vända på matordningen så att du ger gröt/välling som nattslurk. Banan brukar också vara mättande.
maernsp skrev:Ska försöka täta ännu mera.
Bra

Försök få riktigt KOLSVART! Då är det lättare att somna om när man vaknar till lite.

Det behöver inte vara något fel på din attityd men det är alltid bra att rannsaka sig själv. Har det smugit sig in någon tycka-synd-om-känsla, kanske? För det känner de väldigt fort. Din känsla ska vara att du ger henne något mycket värdefullt och att du har fullt förtroende för hennes förmåga.

Om hon blir tvärilsken av ramsan under vargtimmen så var det förmodligen för att hon inte behövde någon ramsa utan tvärtom blev störd av den. Om man ger en pangramsa vid första pipet och sedan avvaktar, avvaktar, avvaktar så brukar en av två saker hända: antingen somnar de om när de gnölat en stund. De inser att det är natt och att inget roligt händer. Eller så förändras gnölet och man hör att den lilla behöver hjälp att lugna sig. Då sätter man in ramsan och då tar den.
maernsp skrev:Fick henne iallafall att somna om imorse, men jag hann inte på att väcka henne ändå, för hon sover aldrig några långa stunder om hon somnar om då. Jag ramsade henne tyst o gjorde sen gomorron när klockan var typ tio i sju. Då hade hon alltså somnat om ett par gånger, men vaknat bara efter några minuter igen. Tokigt?
Bra jobbat! Men jag tycker att det här luktar för lite mat, jag. Tryck verkligen i henne allt du kan under dagarna, vid varje mål. Glöm inte bort att göra STRÅLANDE GLAD godmorgon också - lika viktigt som skrattet-till-godnattet tycker jag. Det ska vara superkul både att lägga sig och att vakna.
Tankar och funderingar på det, kära ni
Kram Lua.